Als leverancier van goederen of diensten blijft u vaak in de kou staan bij een faillissement van uw klant. Kunt u de bestuurders of zaakvoerders van uw klant dan laten opdraaien voor de openstaande facturen? Wanneer wel en wanneer niet?
Waarom is dit voor zuiver contractuele schade meestal niet mogelijk? Wanneer kunt u de schade ten gevolge van het uitvoeren van de overeenkomst toch vorderen en hoe wordt die dan bepaald? In welke omstandigheden is er sprake van een ‘kennelijk grove fout’? En wat is dan de rol van de curator?
Toegang tot dit deel van
'Tips & Advies Ondernemingsdatabank' is voorbehouden voor abonnees.
Heeft u nog geen abonnement?
Abonneer u nu voor onmiddellijke toegang tot alle adviezen.
Contactgegevens
Larcier-Intersentia | Tiensesteenweg 306 | 3000 Leuven
Tel.: 0800 39 067 | Fax: 0800 39 068
contact@larcier-intersentia.com | www.larcier-intersentia.com
Maatschappelijke zetel
Lefebvre Sarrut Belgium nv |
Hoogstraat 139 - Bus 6 | 1000 Brussel
RPR Brussel | Btw BE 0436.181.878