Advies toegevoegd op 18 maart 2015

REDELIJKE OPZEGTERMIJN

Een samenwerking stopzetten: niet zonder ‘redelijke opzegtermijn’!

Welke spelregels moet u naleven als u een contract voor onbepaalde duur met een klant, leverancier of onderaannemer wilt stopzetten? Wat is daarbij het belang van een ‘redelijke opzegtermijn’ en hoe wordt die bepaald?

Moet u ook een opzegtermijn respecteren als u al gedurende langere tijd zonder schriftelijke overeenkomst samenwerkt met een zakenpartner?

Kunt u een contract voor bepaalde duur ook opzeggen? Wanneer wel en wanneer niet?

En ten slotte, wat riskeert u als u toch gewoon van de ene dag op de andere een contract stopzet?

Inloggen

Gebruikersnaam
Wachtwoord Onthouden [?]

Gebruikersnaam/wachtwoord vergeten?

Abonneren

Toegang tot dit deel van
'Tips & Advies Ondernemingsdatabank' is voorbehouden voor abonnees.

Heeft u nog geen abonnement?
Abonneer u nu voor onmiddellijke toegang tot alle adviezen.


Abonneren

Contactgegevens
Larcier-Intersentia | Tiensesteenweg 306 | 3000 Leuven
Tel.: 0800 39 067 | Fax: 0800 39 068
contact@larcier-intersentia.com | www.larcier-intersentia.com

Maatschappelijke zetel
Lefebvre Sarrut Belgium nv | Hoogstraat 139 - Bus 6 | 1000 Brussel
RPR Brussel | Btw BE 0436.181.878

Geactualiseerd op: 26.04.2024

Meer van Indicator