Advies toegevoegd op 20 mei 2014

gerechtelijke reorganisatie

De klant zit in een WCO: hoe aanpakken?

Het gebeurt steeds vaker dat ondernemingen te maken krijgen met een klant die ‘in WCO’ zit. Wat houdt zo’n gerechtelijke reorganisatie precies in? Heeft het zin om dan toch nog een vonnis te vragen tegen een klant die nog facturen openstaan heeft?

Waarom is het nuttig om inzage te nemen van het WCO-dossier? Is een vrijwillige tussenkomst in de procedure zinvol? Wat doet u als u onregelmatigheden vaststelt? En wanneer kunt u de rechtbank vragen om de bescherming in te trekken?

Mag het bedrijf zomaar de leveringen stopzetten eens een klant een WCO heeft? Wat doet u dan beter wel?

Wat doet u als de klant uiteindelijk toch failliet gaat? Waarmee moet u rekening houden als u een eigendomsvoorbehoud kunt inroepen?

Inloggen

Gebruikersnaam
Wachtwoord Onthouden [?]

Gebruikersnaam/wachtwoord vergeten?

Abonneren

Toegang tot dit deel van
'Tips & Advies Ondernemingsdatabank' is voorbehouden voor abonnees.

Heeft u nog geen abonnement?
Abonneer u nu voor onmiddellijke toegang tot alle adviezen.


Abonneren

Contactgegevens
Larcier-Intersentia | Tiensesteenweg 306 | 3000 Leuven
Tel.: 0800 39 067 | Fax: 0800 39 068
contact@larcier-intersentia.com | www.larcier-intersentia.com

Maatschappelijke zetel
Lefebvre Sarrut Belgium nv | Hoogstraat 139 - Bus 6 | 1000 Brussel
RPR Brussel | Btw BE 0436.181.878

Geactualiseerd op: 29.04.2024

Meer van Indicator