Advies toegevoegd op 28 april 2022

GARANTIE

Welke garantie moet u vanaf 1 juni 2022 geven bij verkoop van consumptiegoederen?

Vanaf 1 juni 2022 gelden er nieuwe regels rond de garantie die aan consumenten gegeven moet worden bij de aankoop van consumptiegoederen (wet van 17 maart tot wijziging van de bepalingen van het oud Burgerlijk Wetboek met betrekking tot de verkopen aan consumenten, tot invoeging van een nieuwe titel VIbis in boek III van het oud Burgerlijk Wetboek en tot wijziging van het Wetboek van Economisch Recht) . Vanaf wanneer is er dan sprake van een gebrek waarvoor garantie gegeven moet worden? Wat zegt de nieuwe wet over de duur van de garantie? Wanneer moet de klant die precies op de garantie beroepen? Welke verjaringstermijn geldt er voortaan? Wat zijn de nieuwe spelregels als u een bijkomende commerciële garantie geeft aan de klant?

Inloggen

Gebruikersnaam
Wachtwoord Onthouden [?]

Gebruikersnaam/wachtwoord vergeten?

Abonneren

Toegang tot dit deel van
'Tips & Advies Ondernemingsdatabank' is voorbehouden voor abonnees.

Heeft u nog geen abonnement?
Abonneer u nu voor onmiddellijke toegang tot alle adviezen.


Abonneren

Contactgegevens
Larcier-Intersentia | Tiensesteenweg 306 | 3000 Leuven
Tel.: 0800 39 067 | Fax: 0800 39 068
contact@larcier-intersentia.com | www.larcier-intersentia.com

Maatschappelijke zetel
Lefebvre Sarrut Belgium nv | Hoogstraat 139 - Bus 6 | 1000 Brussel
RPR Brussel | Btw BE 0436.181.878

Geactualiseerd op: 01.05.2024

Meer van Indicator