Advies toegevoegd op 28 april 2022

GARANTIE

Waarop kan de klant concreet aanspraak maken als u twee jaar garantie moet geven?

We gingen in een ander artikel al in op de vraag welke garantie u vanaf 1 juni 2022 (wet van 17 maart tot wijziging van de bepalingen van het oud Burgerlijk Wetboek met betrekking tot de verkopen aan consumenten, tot invoeging van een nieuwe titel VIbis in boek III van het oud Burgerlijk Wetboek en tot wijziging van het Wetboek van Economisch Recht) moet geven als u consumptiegoederen verkoopt. Waarop heeft de klant precies recht als er een gebrek is waarvoor u een garantie moet geven? Heeft u dan het recht om het gebrek te herstellen of kan de klant een nieuw product vragen? Wie maakt die keuze? Kan de klant ook vragen dat u het product terugneemt en hem zijn aankoopprijs terugbetaalt? Wanneer kan een prijsvermindering aan de orde zijn en hoeveel moet u dan terugbetalen?

Inloggen

Gebruikersnaam
Wachtwoord Onthouden [?]

Gebruikersnaam/wachtwoord vergeten?

Abonneren

Toegang tot dit deel van
'Tips & Advies Ondernemingsdatabank' is voorbehouden voor abonnees.

Heeft u nog geen abonnement?
Abonneer u nu voor onmiddellijke toegang tot alle adviezen.


Abonneren

Contactgegevens
Larcier-Intersentia | Tiensesteenweg 306 | 3000 Leuven
Tel.: 0800 39 067 | Fax: 0800 39 068
contact@larcier-intersentia.com | www.larcier-intersentia.com

Maatschappelijke zetel
Lefebvre Sarrut Belgium nv | Hoogstraat 139 - Bus 6 | 1000 Brussel
RPR Brussel | Btw BE 0436.181.878

Geactualiseerd op: 01.05.2024

Meer van Indicator