Advies toegevoegd op 7 oktober 2016

EARN-OUT

Overname: wanneer is een ‘earn-out’ zinvol en hoe overtuigt u de verkoper?

Bij een overname is er wel vaker een stevig verschil tussen de prijs die u voor het target wilt betalen en de prijsverwachting van de verkoper.

Is een earn-out een goede oplossing om die ‘valuation gap’ te dichten? Hoe overtuigt u de verkoper dan om met een earn-out in te stemmen? Kan het daarbij helpen om de earn-out deels te koppelen aan andere parameters dan de winst? Waarom is dat ook voor u soms zinvol?

Inloggen

Gebruikersnaam
Wachtwoord Onthouden [?]

Gebruikersnaam/wachtwoord vergeten?

Abonneren

Toegang tot dit deel van
'Tips & Advies Ondernemingsdatabank' is voorbehouden voor abonnees.

Heeft u nog geen abonnement?
Abonneer u nu voor onmiddellijke toegang tot alle adviezen.


Abonneren

Contactgegevens
Larcier-Intersentia | Tiensesteenweg 306 | 3000 Leuven
Tel.: 0800 39 067 | Fax: 0800 39 068
contact@larcier-intersentia.com | www.larcier-intersentia.com

Maatschappelijke zetel
Lefebvre Sarrut Belgium nv | Hoogstraat 139 - Bus 6 | 1000 Brussel
RPR Brussel | Btw BE 0436.181.878

Geactualiseerd op: 03.05.2024

Meer van Indicator