Advies toegevoegd op 19 december 2013

DUE DILIGENCE

Hoe rooskleurig mag u de zaken bij een overname voorstellen?

De overnemer zal zijn prijs vaak mee baseren op uw ‘information memorandum’. Hij heeft daarbij een onderzoeksplicht, zelf heeft u geen informatieplicht. Laat dat u toe om een optimistisch scenario te presenteren en vooral positieve elementen te benadrukken?

Wat is het doel van een due diligence? Waaraan moet u zich concreet verwachten? Hoe kunt u ook dan bepaalde vertrouwelijke informatie toch nog afschermen? Welke rol speelt uw zorgvuldigheidsplicht wanneer u tijdens die due diligence vragen beantwoordt?

Hoe zal de koper u achteraf, bij de opmaak van het contract, proberen te verplichten om hem een volledig zicht te geven op de risico’s en eventuele negatieve elementen? Waarom kunt u daar het best vanaf de aanvang van het verkoopproces op anticiperen?

Inloggen

Gebruikersnaam
Wachtwoord Onthouden [?]

Gebruikersnaam/wachtwoord vergeten?

Abonneren

Toegang tot dit deel van
'Tips & Advies Ondernemingsdatabank' is voorbehouden voor abonnees.

Heeft u nog geen abonnement?
Abonneer u nu voor onmiddellijke toegang tot alle adviezen.


Abonneren

Contactgegevens
Larcier-Intersentia | Tiensesteenweg 306 | 3000 Leuven
Tel.: 0800 39 067 | Fax: 0800 39 068
contact@larcier-intersentia.com | www.larcier-intersentia.com

Maatschappelijke zetel
Lefebvre Sarrut Belgium nv | Hoogstraat 139 - Bus 6 | 1000 Brussel
RPR Brussel | Btw BE 0436.181.878

Geactualiseerd op: 03.05.2024

Meer van Indicator