Uw verkooppresentatie is volgens ‘uw’ logica opgebouwd, maar de toehoorder kent deze logica van tevoren niet. Hoe kunt u dan het best een volgende slide (dia) introduceren?
Meer...
Er wordt momenteel een discussie gevoerd over het antwoord op de vraag: “Moet u zich in het begin van een verkoopgesprek beperkt of uitgebreid voorstellen?”. Beide methoden hebben voor- en nadelen. Welke aanpak is de slimste?
Meer...
Stefan moest een bedrijfspresentatie geven voor een interessante, potentiële klant. Onderweg schoot hem een goede opening te binnen, waarmee hij meteen alle aandacht trok. Hoe begint u uw presentatie?
Meer...
Veel mensen zijn blind voor de eigen tijd die verloren gaat. Ze zien dat niet meteen als een kostenpost. Hoe slaat u klinkende munt uit de tijdverspilling van uw klanten?
Meer...
Uit onderzoek blijkt dat onze vijf zintuigen een schat aan informatie opnemen. Wat moet u hiervan weten voor een geslaagde verkoop en hoe maakt u gebruik van deze kennis?
Meer...
André is uitgenodigd voor een verkooppresentatie samen met drie andere leveranciers. De presentaties lijken allemaal sterk op elkaar. Laptop, beamer, “Goedemorgen, dit ben ik, dit is ons bedrijf”. Hoe had André kunnen opvallen?
Meer...
Luc mocht een korte presentatie houden over zijn producten voor de aankoper en de productiechef van een groot bedrijf. Het duurde echter veel te lang. Hoe maakt ú uw presentatie precies lang genoeg?
Meer...
Tijdens een verkoopgesprek wilt u van alles laten zien. Dat kan met folders en met uw laptop, maar is een ouderwetse flip-over ook nog goed te gebruiken?
Meer...