Aanverwante adviezen
Zoekresultaat: 9 adviezen
VERKOOPPRESENTATIE
Het introduceren van een nieuwe slide
Uw verkooppresentatie is volgens ‘uw’ logica opgebouwd, maar de toehoorder kent deze logica van tevoren niet. Hoe kunt u dan het best een volgende slide (dia) introduceren? Meer...
PERSOONLIJKE VERKOOP
Mag ik me even voorstellen?
Er wordt momenteel een discussie gevoerd over het antwoord op de vraag: “Moet u zich in het begin van een verkoopgesprek beperkt of uitgebreid voorstellen?”. Beide methoden hebben voor- en nadelen. Welke aanpak is de slimste? Meer...
PRESENTEREN
Meteen de aandacht pakken
Stefan moest een bedrijfspresentatie geven voor een interessante, potentiële klant. Onderweg schoot hem een goede opening te binnen, waarmee hij meteen alle aandacht trok. Hoe begint u uw presentatie? Meer...
PRESENTEREN
De klok naar uw hand zetten
Veel mensen zijn blind voor de eigen tijd die verloren gaat. Ze zien dat niet meteen als een kostenpost. Hoe slaat u klinkende munt uit de tijdverspilling van uw klanten? Meer...
PRESENTEREN
Bent u ‘in the mood’ als u verkoopt?
Uit onderzoek blijkt dat onze vijf zintuigen een schat aan informatie opnemen. Wat moet u hiervan weten voor een geslaagde verkoop en hoe maakt u gebruik van deze kennis? Meer...
PRESENTEREN
Anders presenteren dan anderen
André is uitgenodigd voor een verkooppresentatie samen met drie andere leveranciers. De presentaties lijken allemaal sterk op elkaar. Laptop, beamer, “Goedemorgen, dit ben ik, dit is ons bedrijf”. Hoe had André kunnen opvallen? Meer...
PRESENTEREN
De kunst van het weglaten
Luc mocht een korte presentatie houden over zijn producten voor de aankoper en de productiechef van een groot bedrijf. Het duurde echter veel te lang. Hoe maakt ú uw presentatie precies lang genoeg? Meer...
PRESENTEREN
Een tafelflip-over: kan dat nog?
Tijdens een verkoopgesprek wilt u van alles laten zien. Dat kan met folders en met uw laptop, maar is een ouderwetse flip-over ook nog goed te gebruiken? Meer...