Advies toegevoegd op 13 januari 2022

SLECHTE BETALERS

Kan uw klant een niet-geprotesteerde factuur toch nog betwisten?

Als een b2b-klant uw factuur niet tijdig protesteert, mag u er in principe van uitgaan dat de klant die factuur ook aanvaard heeft. Wat houdt die aanvaarding precies in? Kunt u zich nog op de aanvaarding beroepen als uw factuur onregelmatigheden vertoonde? Moet de klant zijn protest ook motiveren? Binnen welke termijn moet de klant uw factuur protesteren? Welke argumenten kan uw klant nog gebruiken om een factuur die niet geprotesteerd werd later alsnog in vraag te stellen? Zijn de regels anders wanneer u ook aan particulieren levert?

Inloggen

Gebruikersnaam
Wachtwoord Onthouden [?]

Gebruikersnaam/wachtwoord vergeten?

Abonneren

Toegang tot dit deel van
'Tips & Advies Ondernemingsdatabank' is voorbehouden voor abonnees.

Heeft u nog geen abonnement?
Abonneer u nu voor onmiddellijke toegang tot alle adviezen.


Abonneren

Contactgegevens
Larcier-Intersentia | Tiensesteenweg 306 | 3000 Leuven
Tel.: 0800 39 067 | Fax: 0800 39 068
contact@larcier-intersentia.com | www.larcier-intersentia.com

Maatschappelijke zetel
Lefebvre Sarrut Belgium nv | Hoogstraat 139 - Bus 6 | 1000 Brussel
RPR Brussel | Btw BE 0436.181.878

Geactualiseerd op: 26.04.2024

Meer van Indicator