Aanverwante adviezen

Zoekresultaat: 3 adviezen

Gesorteerd op relevantiechecked datum

CONTROLE VAN HET PERSONEEL - VARIA

Werkgever belt stiekem werknemer op als ‘klagende klant’

Een werkgever had een nieuwe werknemer in dienst die goed werk leverde, maar soms onbeschoft was tegen zijn collega’s. Hij was een beetje bezorgd of de werknemer dan wel vriendelijk zou zijn tegen de klanten. Hij besloot om dat uit te testen door hem zelf op te bellen als een klagende klant. Hij nam dat gesprek ook op. Mocht hij dat wel doen? Meer...

CONTROLE VAN HET PERSONEEL - privacy

De werknemer heeft stiekem het gesprek opgenomen...

Een werkgever had een vertrouwelijk gesprek met een van zijn werknemers. Blijkt nadien dat die werknemer dat ganse gesprek opgenomen had en dat hij hem chanteert met bepaalde dingen die hij ‘off the record’ gezegd heeft. De werkgever vraagt zich af of de werknemer wel zo’n opname mocht maken als hij niet vooraf zijn toestemming gaf? Meer...

PERSONEELSBELEID

Beoordeling of functioneringsgesprek, what’s in a name?

Personeelsverantwoordelijken van grote bedrijven hoort u soms spreken over enerzijds functioneringsgesprekken en anderzijds beoordelingsgesprekken. Wat is eigenlijk het verschil tussen de twee? Is dit ook iets voor in een KMO? Meer...

Geactualiseerd op: 29.04.2024

Meer van Indicator