Aanverwante adviezen
Zoekresultaat: 10 adviezen
RECHT - BETALING
Niet tevreden, betaling ‘terugdraaien’?
Een klant die niet tevreden is dreigt ermee de betaling die hij via een kredietkaart of debetkaart bij u deed ‘terug te draaien’ zodat hij zijn geld terug heeft. Is dat überhaupt wel mogelijk? Hoe kunt u problemen op dat vlak vermijden? Meer...
RECHT - BETALING
Uw klant ‘vergat’ zijn geld, wat nu?
Een klant staat aan uw kassa en is zijn portefeuille vergeten. Hoe kunt u er dan voor zorgen dat u later betaald wordt als de klant het gekochte goed toch al mag meenemen? Welke voorzorgen neemt u dan maar beter? Meer...
RECHT - BETALING
Ook afronden voor uw professionele klanten?
Als winkel of horecazaak moet u voor consumenten sinds 01.12.2019 cashbetalingen verplicht afronden. Geldt dat ook voor uw professionele klanten die u cash willen betalen? Meer...
RECHT - BETALING
Wat als de klant niet kan betalen?
Een klant koopt of eet iets in uw zaak, maar als puntje bij paaltje komt, kan hij niet betalen. Wat zet u dan het best hierover op papier? Cassatie sprak zich onlangs uit... Meer...
RECHT - BETALING
Gekocht is gekocht, wanneer geldt dat dan precies?
Een klant koopt in uw winkel bv. een wasmachine die hij pas later kan komen ophalen. Nadien wil hij toch liever die verkoop nog ‘annuleren’ en vraagt hij om het betaalde bedrag terug te betalen. Moet u dat inderdaad doen? Meer...
BANK - VARIA
Fraude bij onlinebetalingen neemt toe…
Tegenwoordig kunt u simpelweg met uw smartphone betalen. De pers berichtte onlangs echter dat de fraude bij onlinebetalingen toenam. Is dat dan allemaal wel veilig genoeg? Wat mag u wel en wat moet u vooral niet doen? Meer...
BANK - VARIA
Voortaan uitkijken met een voorstel tot domiciliëring?
Onlangs was er in de pers heel wat te doen rond het nieuwe Europese domiciliëringssysteem. Dat zou u niet meer even vlot kunnen stopzetten als de oude Belgische variant. Hoe zit dat precies en waar moet u voortaan op letten? Meer...