site Object ( [id] => vlaatoal [siteArray] => Array ( [id] => vlaatoal [name] => Tips & Advies Ondernemingsdatabank [url] => ondernemingsdatabank.indicator.be [folder] => [query] => nl in ('VLTATAAL','VLTAAWAL','VLTAPAAL','VLTAPSAL','VLTABTAL','VLTABWAL','VLTAITAL','VLTAMIAL','VLTAHRAL','VLTAHDAL','VLTAVEAL','VLTAVGAL','VLTAVKAL','VLVMVMAL','VLTATEAL','VLTAEBAL','VLTAVEAL','VLTAFMAL') [artnl] => nl [cookiedom] => indicator.be [locale] => nl_BE.utf-8 [dictionary] => default_dutch [dzquery] => na [bymailid] => na [csemail] => customer.services@larcier-intersentia.com [comurl] => ondernemingsdatabank.be [gaid] => [edimail] => c.chauca@indicator.es,redactie@indicator.be [hasdz] => [hasisearch] => [haslib] => 1 [hasdup] => 1 [topinterval] => 60 [bossappend] => [nrofpages] => 08 [enable] => 1 [orderfrom] => order@indicator.be [kt_user] => webservice [kt_password] => paChac4v [folder_id] => [maintenance] => [commonid] => vlaatoal [thematization] => [dev_url] => aavtestvl.indicator.be [dev_folder] => [language] => NL [country] => vl [ds] => [solr_query] => VLTATAAL,VLTAAWAL,VLTAPAAL,VLTAPSAL,VLTABTAL,VLTABWAL,VLTAITAL,VLTAMIAL,VLTAHRAL,VLTAHDAL,VLTAVEAL,VLTAVGAL,VLTAVKAL,VLVMVMAL,VLTATEAL,VLTAEBAL,VLTAVEAL,VLTAFMAL [alternative_ids] => Array ( ) ) [ezineArray] => Array ( ) [fcfArray] => Array ( ) [promArray] => Array ( ) [_sitePropArray] => Array ( ) [_siteReplArray] => Array ( ) [addressArray] => Array ( [lastname_cp] => [street_name] => Tiensesteenweg [taxwin_email] => contact@larcier-intersentia.com [taxwin_copyright] => Taxwin © 2020 Larcier-Intersentia, alle rechten voorbehouden [ro_city] => Brussel [ro_zipcode] => 1000 [ro_street_number] => 139 - Bus 6 [ro_street_name] => Hoogstraat [ro_company_name] => Lefebvre Sarrut Belgium nv [ro_title] => Maatschappelijke zetel [thematax_tel_number] => Tel.: 0800 39 067 [thematax_copyright] => Thematax © 2020 Larcier-Intersentia, alle rechten voorbehouden [indy_footer] => Contactgegevens
Larcier-Intersentia | Tiensesteenweg 306 | 3000 Leuven
Tel.: 0800 39 067 | Fax: 0800 39 068 [els_footer] => Maatschappelijke zetel
Lefebvre Sarrut Belgium nv | Hoogstraat 139 - Bus 6 | 1000 Brussel
RPR Brussel | Btw BE 0436.181.878 [contact_title] => Contactgegevens [street_number] => 306 [tel_number] => Tel.: 0800 39 067 [tel_tm] => +32 (0)16 98 13 79 [vat_number] => Btw BE 0436.181.878 [zipcode] => 3000 [thematax_email] => contact@larcier-intersentia.com [thematax_street_number] => 1, bus 4 [thematax_zipcode] => 2600 [thematax_city] => Berchem [ompany_name2] => Larcier-Intersentia [web] => test [loyalty_agent] => Maria Galutkina [rpr_number] => RPR Brussel [socialtitle_cp] => [loyalty_phone] => +32 (0)2 808 97 24 [loyalty_mail_from] => Maria Galutkina - Online assistentie [loyalty_mail] => online.assistentie@larcier-intersentia.be [loyalty_fax] => Fax: 0800 39 068 [fax_number] => Fax: 0800 39 068 [thematax_larcier_url] => www.larcier-intersentia.com [thematax_company] => Larcier-Intersentia [thematax_street_name] => Roderveldlaan [loyalty_first_name] => Maria [taxwin_footer_logo] => xx [cs_email] => contact@larcier-intersentia.com [e_mail_tm] => offerte@larcier-intersentia.be [catal_url] => www.larcier-intersentia.com [city] => Leuven [company_logo] => https://d15obcrkb61b05.cloudfront.net/ww/indicator_larcier_logo_114px.png [company_name] => Larcier-Intersentia [country] => Belgie ) [_contribArray] => Array ( ) [decodeAddresscharacters] => 1 [isDevSite] => ) Zoekresultaten - Tips & Advies Ondernemingsdatabank

Aanverwante adviezen

Zoekresultaat: 8 adviezen

Gesorteerd op relevantiechecked datum

SLECHTE BETALERS

Hoe raakt u aan uw geld nadat u tegen uw slechte betalers een vonnis verkregen heeft?

Hoe pakt u de zaken het best aan nadat u tegen een slechte betaler een vonnis verkregen heeft? Kan de gerechtsdeurwaarder bij het betekenen van een bevel tot betaling een afbetalingsplan goedkeuren? Op welke goederen van de klant kunt u beslag laten leggen? Wat zijn daarbij de aandachtspunten? Is het van belang of uw klant al dan niet beroep aantekent tegen het vonnis in eerste aanleg? Kunt u meer druk zetten door uw klant te dagvaarden in faling? Waarom is zo’n dagvaarding in faling voor u niet altijd zonder risico? Meer...

SLECHTE BETALERS

Discussie over uw facturen: wanneer een provisie vragen?

Sommige klanten grijpen de kleinste discussies aan om uw facturen niet te betalen. Kunt u de rechtbank dan vragen om u alvast een provisie toe te kennen? Kunt u dat vonnis dan onmiddellijk uitvoeren? Wat gebeurt er dan als uw klant u uiteindelijk toch minder verschuldigd is? Waarom doet u er zelf als klant vaak goed aan om alvast het niet-betwiste gedeelte te betalen? Meer...

INCASSO FACTUREN

Uw klant komt niet opdagen bij de rechter...

Als alle andere middelen gefaald hebben, zit er niets anders op dan uw klant voor de rechtbank te dagen. Slechte betalers komen op de zitting echter vaak niet opdagen. Wat gebeurt er dan? Is dat een manier om de betaling op de lange baan te schuiven? Wat is hieraan onlangs gewijzigd? Meer...

GESCHILLEN

Kan het bedrijf zelf gewoon het contract verbreken als de tegenpartij in gebreke blijft?

Veel ondernemers denken ten onrechte dat ze een contract zomaar kunnen verbreken als de tegenpartij haar verbintenissen niet nakomt. Wanneer kunt u de bedrijfsleider toch adviseren om effectief tot zo’n buitengerechtelijke ontbinding over te gaan en wat zijn dan de risico’s? Waarom neemt u beter een ‘uitdrukkelijk ontbindend beding’ op in uw contracten en algemene voorwaarden? Wanneer en hoe kunt u zich daar geldig op beroepen? Wat zijn de voorwaarden om voor de rechtbank de ontbinding van een overeenkomst te vragen? Wat zijn de praktische gevolgen van zo’n ontbinding? Kunt u daarnaast ook nog een schadevergoeding vorderen? Meer...

INCASSO

Beslag op buitenlandse bankrekeningen?

Op 18 januari 2017 is de Europese verordening (nr. 655/2014 van 15 mei 2014) in werking getreden die het Europees bankbeslag invoert. Hoe legt u nu concreet beslag op de bankrekening van uw buitenlandse klant? Wat zijn de voorwaarden? Waarmee moet u dan toch uitkijken? Meer...

INCASSO FACTUREN

Bewarend beslag: een middel om uw facturen sneller betaald te krijgen?

Er wordt weleens gezegd dat u beter veel agressiever optreedt tegen slechte betalers en dat u het best veel sneller bewarend beslag legt of tot een derdenbeslag overgaat. Hoe kunt u bewarend beslag leggen en welke spelregels moet u daarbij naleven? Bent u er dan zeker van dat u uiteindelijk ook betaald zal worden? Een derdenbeslag, bv. op de klantenvorderingen of de bankrekening van uw klant, kan zonder tussenkomst van de beslagrechter. Heeft u daarmee dan een efficiënt drukkingsmiddel in handen? Kunt u daar ook zomaar toe overgaan of moet u toch oppassen? Meer...

INCASSO FACTUREN

Hoe vanaf nu sneller uw geld krijgen van slechte betalers?

In de zgn. Potpourriwet I (wet van 19.10.2015) werden een aantal maatregelen opgenomen die u moeten toelaten om de openstaande vorderingen van het bedrijf voortaan sneller te innen. Wat moet u daarover weten? Sinds 1 november 2015 is een vonnis in de regel bij voorraad uitvoerbaar. Kunt u vanaf nu dan altijd onmiddellijk het vonnis uitvoeren en uw facturen invorderen, zelfs als de klant in beroep gaat? Welke maatregelen kunt u dan sowieso treffen en voor welke pleegt u toch het best vooraf grondig overleg met uw advocaat? Waarom? Binnenkort kunt u een onbetwiste schuldvordering ook eenvoudig rechtstreeks via een gerechtsdeurwaarder innen. Wat zijn dan de regels en de beperkingen? Meer...

CONFLICTEN OPLOSSEN

Bemiddeling als alternatief voor lange en dure gerechtelijke procedures?

Hoge gerechtskosten, tijdrovende expertises en lang wachten op een vonnis... Om dan vast te stellen dat de tegenpartij beroep aantekent en u weer voor een paar jaar vertrokken bent! Dat kent u. Bemiddeling daarentegen is een weinig bekend, maar sneller en goedkoper alternatief om conflicten op te lossen waarbij u professioneel begeleid wordt, maar toch zélf de oplossing in handen houdt. Wat is bemiddeling precies? Wat zijn de voordelen? Hoe werkt dat en hoe begint u ermee? Wat is de duurtijd, de kostprijs en vooral, wat levert het u op? Wat is het verschil tussen bemiddeling en arbitrage? Meer...

Geactualiseerd op: 26.04.2024

Meer van Indicator