Aanverwante adviezen

Zoekresultaat: 10 adviezen

Gesorteerd op relevantiechecked datum

AANSPRAKELIJKHEID - VERBORGEN GEBREKEN

Natuurlijke materialen met ‘te veel natuur’?

Als aannemer werkt u met hout, natuursteen of een ander natuurproduct. Kan een klant zich dan later bij u beklagen over het feit dat daar te veel ongelijkheden of speling inzit? Welke voorzorgsmaatregelen kunt u daarbij nemen? Meer...

RECHT - ALGEMENE VOORWAARDEN

Een ‘dagprijs’ in uw offertes?

Door de schommelingen in de prijzen van bouwmaterialen overweegt u om uw offertes maar zeer beperkt geldig te maken. Helpt een dergelijke oplossing u wel vooruit? Zijn er alternatieve werkwijzen die u kunt overwegen? Meer...

RECHT - ALGEMENE VOORWAARDEN

Uw klant is niet klaar met de voorbereidingen, wat nu?

Op het moment dat u wilt beginnen op de werf blijken de voorbereidende werken niet klaar te zijn. Kunt u dan een vergoeding vragen voor de verloren uren en mag u een hogere prijs voor de werken vragen? Welke afspraken kunt u maken? Meer...

RECHT - ALGEMENE VOORWAARDEN

Het werfverslag in uw voordeel draaien?

Als u op een werf aan de slag bent waar een architect controle doet, dan worden er weleens werfverslagen opgesteld. Waarom laat u daar maar beter bepaalde zaken in opnemen? Hoe moet u reageren als u het niet eens bent met de inhoud? Meer...

RECHT - ALGEMENE VOORWAARDEN

Wie betaalt rekening voor beschadigd materiaal bij vervoer?

De bouwmaterialen die u bestelde bij een leverancier raken tijdens het transport naar u of naar de werf beschadigd. Wie betaalt in dat geval de rekening? Kan de leverancier andere afspraken met u maken? Meer...

RECHT - ALGEMENE VOORWAARDEN

Reageren op brieven waar u het niet mee eens bent?

Een bouwheer stuurt u een e-mail of brief waarbij hij opmerkingen maakt over de werken die u op de werf uitvoerde of de factuur die u stuurde. Waarom is het dan belangrijk daarop te reageren? Hoe gaat u daarbij te werk? Meer...

RECHT - ALGEMENE VOORWAARDEN

Wie betaalt de rekening voor kapotte kabels of leidingen?

U gaat werken uitvoeren en u beschadigt daarbij ondergrondse kabels of leidingen. Had uw klant u daarover dan niet moeten informeren? Wie moet opdraaien voor de herstelling en kunt u de schade ook ten laste leggen van de bouwheer? Meer...

OFFERTES & CONTRACTEN - VARIA

De geplaatste deur weer ophalen als klant ze niet betaalt?

Uw collega heeft in zijn offerte voorzien dat hij eigenaar blijft van de ramen en deuren die hij plaatst, tot de klant betaalt. Kan hij die bepaling dan inderdaad ‘hardmaken’? Wat is er in zo’n geval van belang? Meer...

RECHT - ALGEMENE VOORWAARDEN

Klachten binnen de zeven dagen na factuurdatum…

In de factuurvoorwaarden van een collega stond dat klachten hem binnen de zeven dagen na factuurdatum moesten bereiken. Een klant die veel later reageerde, kreeg toch gelijk van de rechter. In welke mate heeft zo’n clausule dan zin? Meer...

ALGEMENE VOORWAARDEN

Wanneer is ‘eigendomsvoorbehoud’ zinvol voor u?

Een zgn. clausule van eigendomsvoorbehoud opnemen in uw algemene voorwaarden kán ook zinvol zijn voor u als aannemer, maar wel alleen als u een bepaalde werkwijze volgt. Waarop moet u dan vooral letten? Meer...

Geactualiseerd op: 26.04.2024

Meer van Indicator