Als een factuur niet klopt, dan moet u die tijdig protesteren. Wordt er alleen rekening gehouden met wat op papier staat of telt uw mondeling protest mee?
Meer...
U protesteert de factuur van een leverancier waarmee u niet akkoord gaat na een tiental dagen. Is dat snel genoeg of kunt u daarmee achteraf toch nog in de problemen komen? Wat is daarbij van belang?
Meer...
Het is meer dan ooit van belang dat u de facturen van uw leveranciers snel en grondig nakijkt. Waarom is dat zo en wat is er daarbij van belang?
Meer...
Eind december 2013 zette de ministerraad het licht op groen voor de invoering van de zgn. betalingsbevelprocedure. In welke mate kunt u slechte betalers daarmee efficiënt aanpakken? Wat is er van belang in uw relatie met leveranciers?
Meer...
U krijgt een rekening waarmee u het niet eens bent. Onlangs bevestigde de rechter dat u dan verstandig moet protesteren. Wat betekent dat concreet?
Meer...
U protesteerde tegen een foute factuur. Krijgt u een antwoord van de leverancier, dan mag u dat niet zonder meer laten passeren, zei de rechter onlangs…
Meer...
Rechters worden alsmaar strenger in hun oordeel over een al dan niet correct geprotesteerde factuur. Hoe protesteert u kort en bondig en toch ‘correct’?
Meer...
U protesteert een ‘foute’ factuur van uw leverancier. Hij zet die echter slechts gedeeltelijk recht met een creditnota en/of een nieuwe factuur. Een rechter verduidelijkte onlangs waar het voor u in zo’n geval op aankomt...
Meer...
Een collega had zijn werken gefactureerd aan een firma. De factuur werd niet geprotesteerd. Uw collega dacht die factuur dus vlot geïnd te krijgen, maar werd wandelen gestuurd door de rechter. Wat is er voor u van belang?
Meer...
Als een factuur niet op de juiste manier geprotesteerd wordt, dan wordt u geacht de factuur toch te aanvaarden. Hoe voorkomt u dat? Waarop moet u letten?
Meer...