Gaat u niet akkoord met de factuur van een leverancier, dan is het cruciaal om deze officieel te protesteren. Heel dikwijls is dat op zich echter niet genoeg...
Meer...
De geleverde goederen zijn zo gebrekkig dat u ze niet kunt gebruiken of verder verkopen. U protesteert de factuur en u betaalt niets. Houdt het daarmee op of zijn er nog andere aandachtspunten waarmee u rekening moet houden?
Meer...
Het is meer dan ooit van belang dat u de facturen van uw leveranciers snel en grondig nakijkt. Waarom is dat zo en wat is er daarbij van belang?
Meer...
Eind december 2013 zette de ministerraad het licht op groen voor de invoering van de zgn. betalingsbevelprocedure. In welke mate kunt u slechte betalers daarmee efficiënt aanpakken? Wat is er van belang in uw relatie met leveranciers?
Meer...
U krijgt een rekening waarmee u het niet eens bent. Onlangs bevestigde de rechter dat u dan verstandig moet protesteren. Wat betekent dat concreet?
Meer...
U protesteerde tegen een foute factuur. Krijgt u een antwoord van de leverancier, dan mag u dat niet zonder meer laten passeren, zei de rechter onlangs…
Meer...
Rechters worden alsmaar strenger in hun oordeel over een al dan niet correct geprotesteerde factuur. Hoe protesteert u kort en bondig en toch ‘correct’?
Meer...
U protesteert een ‘foute’ factuur van uw leverancier. Hij zet die echter slechts gedeeltelijk recht met een creditnota en/of een nieuwe factuur. Een rechter verduidelijkte onlangs waar het voor u in zo’n geval op aankomt...
Meer...
Heel wat firma’s voorzien in hun algemene voorwaarden dat hun debiteurenbeheer uitbesteed kan worden en tegenwoordig doen ze dat ook regelmatig. Wat gebeurt er echter als u zo’n factuur betwist? Bij wie moet u dan reclameren?
Meer...
De recente verhoging van de zgn. rechtsplegingsvergoeding kan grote (lees: dure) gevolgen hebben in de dagdagelijkse praktijk. Dit ondervond een collega aan den lijve. Wat is er gebeurd en waarop moet u letten?
Meer...