Aanverwante adviezen
Zoekresultaat: 8 adviezen
SCHRIFTELIJKE VERKOOP
Test uw commerciële tekst met zes teksttesten
Heeft u een commerciële tekst geschreven voor bv. een verkoopbrief, brochure of e-mailing en wilt u weten of uw tekst scoort? Onderwerp deze dan aan zes teksttesten. Meer...
SCHRIFTELIJKE VERKOOP - MAILINGS
Hanteer de 1-2-3-regel voor een goede verkoopbrief
E5 mode wilde haar klanten duidelijk maken dat nóg meer kleding in de solden was en dat er 10% korting op de nieuwe collectie gegeven werd. De boodschap werd verwoord in een verkoopbrief. Waarom was die brief zo goed? Meer...
SCHRIFTELIJKE VERKOOP
Punten die scoren
Verkoopbrieven scoren beter met opsommingslijstjes (bulleted lists): puntige argumenten die opvallen, overtuigen en tot actie aanzetten. Dat klinkt simpel en dat is het ook, mits u enkele gouden regels volgt. Dan scoort u gegarandeerd. Meer...
SCHRIFTELIJKE VERKOOP - MAILINGS
Een paar alinea’s over alinea’s
Onze redactie kreeg de vraag uit hoeveel alinea’s een verkoopbrief mag bestaan. We legden de vraag voor aan direct mail copywriter Jeffrey Rijkhoff. Hij vertelt u alles wat u over alinea’s moet weten. Meer...
SCHRIFTELIJKE VERKOOP
Gefixeerd op fixatiepunten
Naar de meeste brieven wordt er alleen gekeken en onbewust worden ze niet gelezen. Om úw brief wél bewust te laten lezen, kunt u het best optimaal gebruik maken van zogenaamde fixatiepunten. Meer...
SCHRIFTELIJKE VERKOOP
Lang niet slecht voor een verkoopbrief
Als u verkoopbrieven schrijft, heeft u zich ongetwijfeld laten vertellen dat u het kort moet houden. Is dat echter wel zo? Onderzoek wijst keer op keer net uit dat een lange brief beter werkt. Wat moet u weten? Meer...
SCHRIFTELIJKE VERKOOP
De zin en de onzin van het PS
Veel commerciële brieven hebben een PS. Dat naschrift (postscriptum) is allang niet meer nodig om nog iets toe te voegen aan een brief dat vergeten is. Waarom wordt het dan toch nog zoveel toegepast? Meer...