Aanverwante adviezen
Zoekresultaat: 10 adviezen
SLECHTE BETALERS - AANMANING
Wijzigingen op komst voor spelregels bij slechte betalers?
In het parlement ligt een wetsvoorstel voor dat de extra kosten die u mag aanrekenen als klanten uw factuur te laat betalen, aan banden legt. Hoe zit dat precies en moet u daar dan op korte termijn ook effectief rekening mee houden? Meer...
SLECHTE BETALERS - VARIA
Slechte betalers voortaan strenger aanpakken…
De nieuwe zgn. Wet ter bestrijding van de betalingsachterstand, waarmee u slechte betalers harder kunt aanpakken, is eindelijk gepubliceerd in het Staatsblad. Wat moet u daarvan onthouden? Meer...
FACTUUR - BETALINGSTERMIJN
Op 30 dagen betalen vanaf 16 maart?
Europa heeft nieuwe ‘uniforme’ betalingsregels uitgewerkt waarmee men laattijdige betalingen wil aanpakken. Gelden die vanaf 16 maart 2013 nu ook in België? Wat is er voor u van belang? Meer...
SLECHTE BETALERS
Nieuwe richtlijn over slechte betalers!
Recentelijk werd er door Europa een nieuwe richtlijn uitgevaardigd met betrekking tot slechte betalers. Wat wijzigt er precies en moet u nú al iets doen? Meer...
SLECHTE BETALERS
Te laat betalen wordt (niet) duurder…
Sinds begin 2011 is de wettelijke interest gestegen van 3,25% naar 3,75%. Is dat alles wat u mag vragen aan slechte betalers? Wat is er daarbij van belang? Meer...
SLECHTE BETALERS - NALATIGHEIDSINTERESTEN
Steek gerust een tandje bij als uw klant te laat betaalt…
Eind september werd er op de Europese top in Brussel beslist om slechte betalers voortaan 8% interesten aan te rekenen als ze niet binnen de 30 dagen betaald hebben. Hoe zit dat precies? Geldt die regeling nu al? Meer...
SLECHTE BETALERS - NALATIGHEIDSINTERESTEN
Stuur slechte betalers een gepeperde rekening…
Voor klanten die uw factuur niet op tijd betalen, kunt u in principe nalatigheidsinteresten en een schadebeding in rekening brengen. Vanaf wanneer moet er wat extra betaald worden? Geldt dat al zodra uw klant één dag te laat is? Meer...
SLECHTE BETALERS - NALATIGHEIDSINTERESTEN
“Uw interest en uw schadebeding zijn niet wettelijk!”
Omdat uw klanten door de crisis steeds later betalen, rekent u in uw rappel ook ineens interesten aan en past u het schadebeding toe. Een klant laat u nu weten dat u te veel aanrekent en dat dit dus onwettig is. Heeft hij een punt… ? Meer...
SLECHTE BETALERS - BETAALTERMIJN
“Vanaf nu betaal ik op 120 dagen…”
Een klant meldt u dat hij voortaan alle facturen van leveranciers op 120 dagen betaalt. Kan dat zomaar? Moet u dan reageren als u niet akkoord gaat? Meer...
SLECHTE BETALERS
Wat kan er tegenwoordig… ?
Het probleem van de slechte betalers lijkt alleen maar erger te worden. Goede factuurvoorwaarden met nalatigheidsinteresten en een schadebeding zijn dan ook onontbeerlijk. Wat wordt er ter zake tegenwoordig aanvaard? Meer...