Aanverwante adviezen
Zoekresultaat: 10 adviezen
SLECHTE BETALERS - AANMANING
Wijzigingen op komst voor spelregels bij slechte betalers?
In het parlement ligt een wetsvoorstel voor dat de extra kosten die u mag aanrekenen als klanten uw factuur te laat betalen, aan banden legt. Hoe zit dat precies en moet u daar dan op korte termijn ook effectief rekening mee houden? Meer...
SLECHTE BETALERS - AANMANING
€ 10 extra als de factuur te lang onbetaald blijft?
Tijdens de vakantie blijven de facturen die u naar uw klanten stuurde al eens langer onbetaald. Kunt u in een rappel dat u hun stuurt dan een extra bedrag van bv. € 10 extra aanrekenen als administratiekost? Meer...
SLECHTE BETALERS - AANMANING
Ook genoeg van slechte betalers… ?
Het percentage te laat betaalde facturen steeg onlangs opnieuw, zo was in de pers te lezen. Reden genoeg dus om daar ineens korte metten mee te maken… Meer...
SLECHTE BETALERS - AANMANING
Uw rappel, gekruid met gewone of met chilipeper?
Betaalt uw klant uw factuur niet tijdig, dan kunt u reeds in uw rappel een aantal extra’s aanrekenen. Hoe berekent u alles correct of maakt het niet uit dat u de rekening iets te sterk pepert? Meer...
SLECHTE BETALERS - NALATIGHEIDSINTERESTEN
Steek gerust een tandje bij als uw klant te laat betaalt…
Eind september werd er op de Europese top in Brussel beslist om slechte betalers voortaan 8% interesten aan te rekenen als ze niet binnen de 30 dagen betaald hebben. Hoe zit dat precies? Geldt die regeling nu al? Meer...
SLECHTE BETALERS - NALATIGHEIDSINTERESTEN
Hoeveel interest dit jaar aanrekenen?
De wettelijke tarieven inzake nalatigheidsinteresten zijn onlangs herzien. Hoeveel interesten kunt u voortaan aanrekenen als een klant uw factuur te laat betaalt? Meer...
SLECHTE BETALERS - INTERESTEN
Méér dan 8% aanrekenen, mag wél!
Het wettelijke tarief voor klanten die hun facturen te laat betalen, bedraagt thans 8%. Wil dat zeggen dat slechte betalers er nu goedkoper van afkomen? Meer...
SLECHTE BETALERS - NALATIGHEIDSINTERESTEN
“Uw interest en uw schadebeding zijn niet wettelijk!”
Omdat uw klanten door de crisis steeds later betalen, rekent u in uw rappel ook ineens interesten aan en past u het schadebeding toe. Een klant laat u nu weten dat u te veel aanrekent en dat dit dus onwettig is. Heeft hij een punt… ? Meer...
SLECHTE BETALERS
Ineens eerste en laatste aanmaning?
Hoeveel rappels moet u sturen en hoeveel aangetekende en wat met de interesten en het schadebeding? Moet u die meteen in de eerste rappel eisen? Meer...
SLECHTE BETALERS
Hoe berekent u die interesten nu het best... ?
U bent die slechte betalers grondig beu en u beslist om voortaan de puntjes op de ‘i’ te zetten door effectief nalatigheidsinteresten aan te rekenen. Hoe pakt u dat dan concreet aan en wat als een klant uw factuur wil afbetalen? Meer...