Aanverwante adviezen
Zoekresultaat: 10 adviezen
SLECHTE BETALERS - AANMANING
€ 10 extra als de factuur te lang onbetaald blijft?
Tijdens de vakantie blijven de facturen die u naar uw klanten stuurde al eens langer onbetaald. Kunt u in een rappel dat u hun stuurt dan een extra bedrag van bv. € 10 extra aanrekenen als administratiekost? Meer...
SLECHTE BETALERS - AANMANING
Tweede rappel uitbesteden, helpt!
De aangetekende brief die u stuurde naar een slechte betaler, heeft geen effect gehad. Wat doet u dan als dagvaarden geen optie is wegens het lage bedrag? Meer...
SLECHTE BETALERS - AANMANING
Geen aangetekende rappel, dus factuur niet te betalen?
Een wanbetaler moest een factuur van een leverancier niet betalen omdat die laatste nooit een aangetekende rappel gestuurd had. Wat liep er in dat geval precies mis en hoe vermijdt u dat zelf in het voorkomende geval? Meer...
SLECHTE BETALERS - AANMANING
Tegen het jaareinde dringend cashen bij uw klanten…
Met het einde van het jaar in zicht is het extra belangrijk om slechte betalers achter de veren te zitten, zeker maar niet alleen als u in vennootschap zit. Waarom is dat zo en hoe pakt u die slechte betalers nu concreet aan? Meer...
SLECHTE BETALERS
Meteen een deurwaarder langs sturen
De NMBS stuurt meteen een deurwaarder langs bij zwartrijders. Kunt u uw slechte betalers zo ook dwingen om met geld over de brug te komen? Meer...
FACTUUR - AANMANING
Doorbreek de ‘sleur’ bij uw slechte betalers...
Slechte betalers hebben de gewoonte om uw geduld op de proef te stellen.Waarom niet van koers veranderen en veel korter op de bal spelen? De rechter vond dat alvast een goed idee en speelde het spel vlot mee... Meer...
SLECHTE BETALERS
Voer dringend de betalingsdruk op!
Het aantal facturen dat onbetaald bleef, steeg in het tweede kwartaal van dit jaar. De vakantiemaanden beloven geen beterschap. Hoe voert u de druk op? Meer...
SLECHTE BETALERS - AANMANING
Geef uw rappel eens tanden…
Van een gewone rappel ligt een slechte betaler niet meer wakker, daar is méér voor nodig tegenwoordig... Welke aanpak werkt dan nog wél? Meer...
SLECHTE BETALERS
Ineens eerste en laatste aanmaning?
Hoeveel rappels moet u sturen en hoeveel aangetekende en wat met de interesten en het schadebeding? Moet u die meteen in de eerste rappel eisen? Meer...
SLECHTE BETALERS
De ‘mijn naam is haas’-klant…
Uw klant betaalt tien facturen zonder problemen en bij de laatste valt hij ineens uit de lucht als u navraagt waarom die niet betaald wordt. Hij zou uw factuur niet gekregen hebben. Hmmm… hoe reageert u het best in zo’n geval? Meer...