Aanverwante adviezen

Zoekresultaat: 10 adviezen

Gesorteerd op checked relevantiedatum

SLECHTE BETALERS - AANMANING

€ 10 extra als de factuur te lang onbetaald blijft?

Tijdens de vakantie blijven de facturen die u naar uw klanten stuurde al eens langer onbetaald. Kunt u in een rappel dat u hun stuurt dan een extra bedrag van bv. € 10 extra aanrekenen als administratiekost? Meer...

SLECHTE BETALERS - AANMANING

Tweede rappel uitbesteden, helpt!

De aangetekende brief die u stuurde naar een slechte betaler, heeft geen effect gehad. Wat doet u dan als dagvaarden geen optie is wegens het lage bedrag? Meer...

SLECHTE BETALERS - AANMANING

Geen aangetekende rappel, dus factuur niet te betalen?

Een wanbetaler moest een factuur van een leverancier niet betalen omdat die laatste nooit een aangetekende rappel gestuurd had. Wat liep er in dat geval precies mis en hoe vermijdt u dat zelf in het voorkomende geval? Meer...

SLECHTE BETALERS - AANMANING

Tegen het jaareinde dringend cashen bij uw klanten…

Met het einde van het jaar in zicht is het extra belangrijk om slechte betalers ­achter de veren te zitten, zeker maar niet alleen als u in vennootschap zit. Waarom is dat zo en hoe pakt u die slechte betalers nu concreet aan? Meer...

SLECHTE BETALERS

Meteen een deurwaarder langs sturen

De NMBS stuurt meteen een deurwaarder langs bij zwartrijders. Kunt u uw slechte betalers zo ook ­dwingen om met geld over de brug te komen? Meer...

FACTUUR - AANMANING

Doorbreek de ‘sleur’ bij uw slechte betalers...

Slechte betalers hebben de gewoonte om uw geduld op de proef te stellen.Waarom niet van koers veranderen en veel korter op de bal spelen? De rechter vond dat alvast een goed idee en speelde het spel vlot mee... Meer...

SLECHTE BETALERS

Voer dringend de betalingsdruk op!

Het aantal facturen dat onbetaald bleef, steeg in het tweede kwartaal van dit jaar. De vakantiemaanden beloven geen beterschap. Hoe voert u de druk op? Meer...

SLECHTE BETALERS - AANMANING

Geef uw rappel eens tanden…

Van een gewone rappel ligt een slechte betaler niet meer wakker, daar is méér voor nodig tegenwoordig... Welke aanpak werkt dan nog wél? Meer...

SLECHTE BETALERS

Ineens eerste en laatste aanmaning?

Hoeveel rappels moet u sturen en hoeveel aangetekende en wat met de interesten en het schade­beding? Moet u die meteen in de eerste rappel eisen? Meer...

SLECHTE BETALERS

De ‘mijn naam is haas’-klant…

Uw klant betaalt tien facturen zonder problemen en bij de laatste valt hij ineens uit de lucht als u navraagt waarom die niet betaald wordt. Hij zou uw factuur niet gekregen hebben. Hmmm… hoe reageert u het best in zo’n geval? Meer...

Geactualiseerd op: 10.05.2024

Meer van Indicator