Aanverwante adviezen

Zoekresultaat: 10 adviezen

Gesorteerd op checked relevantiedatum

RECHT - ALGEMENE VOORWAARDEN

Een factuur voor prestaties ‘uit vervlogen tijden’ betalen?

Een leverancier stuurt u een factuur voor prestaties of een levering die hij vele jaren geleden bij u zou hebben verricht. Moet u die factuur dan nog betalen? Kunt u als u de factuur betaalde, het bedrag daarvan nog terugvorderen? Meer...

RECHT - ALGEMENE VOORWAARDEN

Bestelling niet afhalen, voorschot kwijt?

U vraagt een voorschot aan een particuliere klant die een bestelling bij u plaatst. Mag u dat voorschot houden als de klant de bestelling annuleert of niet afhaalt? Welke afspraken kunt u met uw klant maken in uw algemene voorwaarden? Meer...

RECHT - ALGEMENE VOORWAARDEN

De klant vraagt een korting in plaats van een herstelling!?

Een klant komt tijdens de garantietermijn langs met een product waarvan een van de functies het niet meer doet. Kan hij dan vragen om een gedeeltelijke terugbetaling veeleer dan om een herstelling? Meer...

RECHT - ALGEMENE VOORWAARDEN

Uw leverancier werkt met ‘aanbevolen’ prijzen

Uw leverancier geeft aan tegen welke prijs het aanbevolen is dat u zijn producten verkoopt in uw winkel. Bent u dan verplicht om die prijs ook effectief toe te passen? Kunt u bij het geven van een prijsvermindering daarnaar verwijzen? Meer...

RECHT - ALGEMENE VOORWAARDEN

Iets ‘schrappen’ in uw kleine lettertjes?

Een klant die een bestelling bij u wil plaatsen, doet moeilijk over bepaalde clausules in uw algemene voorwaarden. Moet u die algemene voorwaarden dan maar ‘vergeten’ of laat u de bestelling voor wat ze is? Hoe kunt u te werk gaan? Meer...

RECHT - ALGEMENE VOORWAARDEN

Uw klant staat er weer met de rekening, wat nu?

Een klant komt enkele dagen na zijn aankoop weer uw winkel binnen. Hij meent dat hij ‘te veel betaalde’ of dat hij bepaalde zaken die hij betaalde niet meekreeg. Hoe kunt u daar dan het best op reageren? Meer...

RECHT - ALGEMENE VOORWAARDEN

Herstelling, na herstelling, na herstelling?

Een klant komt voor de derde keer binnen de garantieperiode langs omdat het bij u gekochte toestel (weer) stuk is. Kan hij eisen dat hij een nieuw toestel krijgt of kan hij zijn geld terugkrijgen? Wat zijn uw rechten tegenover uw leverancier? Meer...

RECHT - ALGEMENE VOORWAARDEN

Uw klant haalt zijn bestelling niet af, wat nu?

Een klant plaatst bij u (telefonisch) een bestelling. Wat is dan het beste wat u meteen in orde brengt? Uw klant duikt naderhand alsnog niet op om de bestelling af te halen? Meer...

RECHT - OFFERTES & CONTRACTEN

Gehaaide verkopers over de vloer

Een collega kreeg eerst de ene en daarna een andere verkoper van dezelfde firma over de vloer. De tweede liet een ‘verbeterde versie’ van de eerste bestelbon tekenen. Hoe reageert u op zo’n gehaaide aanpak? Meer...

RECHT - VARIA

Vóór u uw leverancier de rekening presenteert…

Uw leverancier komt zijn afspraken niet na. Kunt u hem achteraf de rekening presenteren omdat u het een en ander zelf opgelost heeft? Alleen als u hem correct aanpakt, zo waarschuwde de rechter onlangs… Meer...

Geactualiseerd op: 31.05.2024

Meer van Indicator