Aanverwante adviezen

Zoekresultaat: 10 adviezen

Gesorteerd op checked relevantiedatum

RECHT - ALGEMENE VOORWAARDEN

Bestelling niet afhalen, voorschot kwijt?

U vraagt een voorschot aan een particuliere klant die een bestelling bij u plaatst. Mag u dat voorschot houden als de klant de bestelling annuleert of niet afhaalt? Welke afspraken kunt u met uw klant maken in uw algemene voorwaarden? Meer...

RECHT - ALGEMENE VOORWAARDEN

Algemene voorwaarden en ingebrekestelling aan consumenten nog niet aangepast sinds 01.09.2023!?

Heel wat ondernemers die zaken doen met consumenten pasten het best hun algemene voorwaarden en ingebrekestellingen sinds 1 september 2023 aan. Wat riskeert u als u dat ook nog niet deed? Waar kunt u terecht voor de aanpassing? Meer...

RECHT - ALGEMENE VOORWAARDEN

Aanmaning particuliere klant: nieuwe spelregels vanaf 01.09.2023

Schakelt u een advocaat in om een slecht betalende particuliere klant in gebreke te stellen, dan gelden daarbij vanaf 01.09.2023 nieuwe regels. Ah ja, hoe zo? Meer...

RECHT - ALGEMENE VOORWAARDEN

Welk schadebeding vanaf 01.09.2023 opnemen als uw particuliere klant niet tijdig betaalt?

Vanaf 01.09.2023 moet het schadebeding bij laattijdige betaling door een consument aan andere voorwaarden voldoen. Hoe moet dat er vanaf dan uitzien? Wat riskeert u als u zich niet aan deze nieuwe regels houdt? Meer...

RECHT - ALGEMENE VOORWAARDEN

Nog garantie geven na twee jaar aan consumenten?

Een consument vraagt u om een product dat hij meer dan twee jaar geleden bij u kocht toch nog onder garantie te herstellen. Is de garantietermijn dan sowieso niet verstreken? Kunt u toch nog verplicht worden om garantie te geven? Meer...

RECHT - ALGEMENE VOORWAARDEN

De klant vraagt een korting in plaats van een herstelling!?

Een klant komt tijdens de garantietermijn langs met een product waarvan een van de functies het niet meer doet. Kan hij dan vragen om een gedeeltelijke terugbetaling veeleer dan om een herstelling? Meer...

RECHT - ALGEMENE VOORWAARDEN

Wat als de klant zijn ‘bestelling op maat’ niet meer wil?

Een (professionele) klant bestelt in uw winkel of op uw webshop een product op maat. Kan hij die bestelling dan nadien alsnog herroepen? Welke vergoedingen kunt u vragen als de klant zijn bestelling toch annuleert? Meer...

RECHT - ALGEMENE VOORWAARDEN

Iets ‘schrappen’ in uw kleine lettertjes?

Een klant die een bestelling bij u wil plaatsen, doet moeilijk over bepaalde clausules in uw algemene voorwaarden. Moet u die algemene voorwaarden dan maar ‘vergeten’ of laat u de bestelling voor wat ze is? Hoe kunt u te werk gaan? Meer...

RECHT - ALGEMENE VOORWAARDEN

Uw klant laten betalen als hij een online bestelling herroept?

Een klant herroept een bestelling die hij via uw webshop plaatste en stuurt u het product terug. Kunt u zeggen dat zijn herroeping niet geldig is als hij het product gebruikte of beschadigde? Kunt u een schadevergoeding vragen van de klant? Meer...

RECHT - ALGEMENE VOORWAARDEN

Een termijn voorzien voor het protest van uw facturen?

U denkt eraan om in uw algemene voorwaarden een concrete termijn te voorzien waarbinnen uw klanten uw facturen moeten protesteren. Is een dergelijke bepaling geldig? Maakt het een verschil of u met een professionele klant dan wel met een particuliere klant handelt? Meer...

Geactualiseerd op: 17.05.2024

Meer van Indicator