Aanverwante adviezen

Zoekresultaat: 10 adviezen

Gesorteerd op checked relevantiedatum

HANDELSPRAKTIJKEN - GARANTIE

Dan toch meer dan twee jaar garantie bij particuliere klant?

Als u goederen verkoopt aan consumenten, moet u hun in de regel twee jaar garantie geven. Kunnen klanten ook na die termijn nog bij u aankloppen, als u geen bijkomende garantie gaf? Wat zei de rechtbank daarover op 17.04.2024? Meer...

HANDELSPRAKTIJKEN - GARANTIE

Garantietermijn van twee jaar: vanaf wanneer tellen?

Vanaf wanneer begint de twee jaar garantie die u aan klanten moet geven te lopen? Hoe zit het als u het product bij de klant gaat leveren na de aankoop? Begint er bij een herstelling onder garantie een nieuwe termijn te lopen? Meer...

HANDELSPRAKTIJKEN - GARANTIE

Twee jaar garantie voor batterijen en andere slijtagegevoelige onderdelen voor consumenten-klanten?

Als winkelier moet u twee jaar garantie geven op de producten die u verkoopt aan particuliere klanten. Geldt dat ook voor slijtagegevoelige onderdelen of voor bijvoorbeeld batterijen? Kunt u daaraan ontsnappen? Meer...

HANDELSPRAKTIJKEN - GARANTIE

Een tegoedbon als ‘garantie’ geven?

Een klant brengt een defect product terug waarop u nog garantie moet geven. Mag u er in dat geval voor kiezen om de klant een tegoedbon te geven ten bedrage van het aankoopbedrag? Kunt u andere afspraken maken met de klant? Meer...

HANDELSPRAKTIJKEN - GARANTIE

Geen garantie als de gebruiksaanwijzing niet gevolgd wordt?

Een klant vraagt u om een product dat hij bij u kocht onder garantie te herstellen. U meent echter dat hij de gebruiksaanwijzing niet naleefde. Moet u hem dan toch garantie geven? Wie moet dan wat bewijzen? Meer...

HANDELSPRAKTIJKEN - GARANTIE

Garantie geven op een toonzaalmodel?

U verkoopt een toonzaalmodel of een licht beschadigd toestel met een flinke korting aan een klant. Moet u nadien daarop dan ook twee jaar garantie geven? Kunt u andere afspraken maken met de klant? Meer...

HANDELSPRAKTIJKEN - GARANTIE

Verplicht twee jaar garantie, ook voor uw leverancier?

Bij de verkoop van consumptiegoederen moet u twee jaar garantie geven. Maar wat als u een herstelling of zelfs vervanging moet doen binnen de garantietermijn? Kunt u dan op uw beurt bij uw leverancier aankloppen? Meer...

HANDELSPRAKTIJKEN - GARANTIE

Verkocht met korting, dus ook minder garantie?

Er circuleren nogal wat misverstanden over de draagwijdte van de wettelijke garantieplicht. Welke onduidelijkheden mogen gerust de wereld uit? Maakt het bv. een verschil of u iets verkoopt met korting? Meer...

HANDELSPRAKTIJKEN - GARANTIE

Toch niet altijd twee jaar wettelijke garantie?

Onlangs kwam een fabrikant in opspraak omdat hij bij de lancering van een product geen twee jaar garantie voorzag. Hoe zit dat als uw leverancier in de kleine lettertjes de garantietermijn beperkt? De rechter gaf onlangs antwoord… Meer...

HANDELSPRAKTIJKEN - GARANTIE

Uw klant wil zijn geld terug...

Recentelijk was er in de media veel te doen over de zgn. wettelijke garantie waarop al uw klanten twee jaar recht zouden hebben. Kan een klant binnen die termijn sowieso zijn geld terugeisen als er iets met zijn aankoop zou schelen? Meer...

Geactualiseerd op: 14.05.2024

Meer van Indicator