Aanverwante adviezen
Zoekresultaat: 10 adviezen
HANDELSPRAKTIJKEN - GARANTIE
Welke garantie op een herstelling voor uw particuliere klant?
Bent u verplicht om twee jaar garantie te geven op een herstelling die u doet? Wat zijn de spelregels als de klant enkel wisselstukken bij u koopt en zelf overgaat tot de herstelling? En hoe zit het met een herstelling onder garantie? Meer...
HANDELSPRAKTIJKEN - GARANTIE
Dan toch meer dan twee jaar garantie bij particuliere klant?
Als u goederen verkoopt aan consumenten, moet u hun in de regel twee jaar garantie geven. Kunnen klanten ook na die termijn nog bij u aankloppen, als u geen bijkomende garantie gaf? Wat zei de rechtbank daarover op 17.04.2024? Meer...
HANDELSPRAKTIJKEN - GARANTIE
Garantietermijn van twee jaar: vanaf wanneer tellen?
Vanaf wanneer begint de twee jaar garantie die u aan klanten moet geven te lopen? Hoe zit het als u het product bij de klant gaat leveren na de aankoop? Begint er bij een herstelling onder garantie een nieuwe termijn te lopen? Meer...
HANDELSPRAKTIJKEN - GARANTIE
Welke garantie heeft u op uw bedrijfsgoederen?
U koopt een nieuwe laptop om in uw winkel te gebruiken. Heeft u daarop dan recht op twee jaar garantie voor consumptiegoederen of gelden er andere regels? Wat kunt u van uw leverancier vragen bij gebreken aan producten in kwestie? Meer...
HANDELSPRAKTIJKEN - GARANTIE
Twee jaar garantie bij aankoop van pc voor in uw winkel?
Als winkelier koopt u soms toestellen of meubilair om in uw winkel te gebruiken. Heeft u dan twee jaar garantie op die toestellen net zoals een consument? Wat bij verborgen gebreken? Kunt u andere afspraken maken met uw leverancier? Meer...
HANDELSPRAKTIJKEN - GARANTIE
Garantie bij verkeerde installatie door uw particuliere klant?
Een particuliere klant vraagt u om binnen de wettelijke garantietermijn garantie te geven op een product dat blijkbaar verkeerd geïnstalleerd werd. Moet u in dat geval effectief garantie geven? Wie moet in zo’n geval wat precies bewijzen? Meer...
HANDELSPRAKTIJKEN - GARANTIE
Regels omtrent garantie wijzigen vanaf 1 juni 2022
Een nieuwe wet verandert de spelregels rond de tweejarige garantie die u aan consumenten moet geven. Waarom wordt het soms moeilijker om te weigeren garantie te geven, terwijl dat in andere gevallen net gemakkelijker wordt? Meer...
HANDELSPRAKTIJKEN - GARANTIE
Geen garantie als de gebruiksaanwijzing niet gevolgd wordt?
Een klant vraagt u om een product dat hij bij u kocht onder garantie te herstellen. U meent echter dat hij de gebruiksaanwijzing niet naleefde. Moet u hem dan toch garantie geven? Wie moet dan wat bewijzen? Meer...
HANDELSPRAKTIJKEN - GARANTIE
Klant gaat niet akkoord met herstelling onder garantie
Een klant gaat niet akkoord dat u een product dat hij bij u kocht onder garantie herstelt. Hij vraagt zijn geld terug of wil de kosteloze vervanging. Kan hij dat wel eisen? Met welke spelregels moet u rekening houden? Meer...
HANDELSPRAKTIJKEN - GARANTIE
Moet de herstelling klaar zijn binnen de garantietermijn?
Een klant kocht een bepaald product bij u en dat ging blijkbaar stuk vlak voordat de garantietermijn om is. Hij komt enkele dagen te laat bij u en ook de herstelling door uw leverancier zal nog even duren. Is die klant dan te laat of niet? Meer...