Aanverwante adviezen

Zoekresultaat: 10 adviezen

Gesorteerd op checked relevantiedatum

HANDELSPRAKTIJKEN - GARANTIE

Welke garantie op een herstelling voor uw particuliere klant?

Bent u verplicht om twee jaar garantie te geven op een herstelling die u doet? Wat zijn de spelregels als de klant enkel wisselstukken bij u koopt en zelf overgaat tot de herstelling? En hoe zit het met een herstelling onder garantie? Meer...

HANDELSPRAKTIJKEN - GARANTIE

Dan toch meer dan twee jaar garantie bij particuliere klant?

Als u goederen verkoopt aan consumenten, moet u hun in de regel twee jaar garantie geven. Kunnen klanten ook na die termijn nog bij u aankloppen, als u geen bijkomende garantie gaf? Wat zei de rechtbank daarover op 17.04.2024? Meer...

HANDELSPRAKTIJKEN - GARANTIE

Ook in de uitverkoop twee jaar garantie geven?

Een klant vraagt garantie op een aankoop die hij bij u deed tijdens een uitverkoop of waarvoor hij een kortingsbon gebruikte. Moet u dan ook twee jaar garantie geven? Kunt u andere afspraken met de klant maken? Meer...

HANDELSPRAKTIJKEN - GARANTIE

Uw klant te laat om garantie voor een herstelling te vragen?

Een klant vraagt u om een product dat hij bij u kocht onder garantie te herstellen. Hoelang geldt die garantie nu alweer? Wanneer kunt u zeggen dat hij te laat is met die vraag en de garantie niet meer geldt? En hoe zit dat als u meer garantie gaf dan de wettelijke? Meer...

HANDELSPRAKTIJKEN - GARANTIE

Minder lang garantie geven op tweedehandsgoederen?

U verkoopt in uw winkel af en toe of geregeld tweedehandsgoederen. Moet u ook twee jaar garantie geven als die defect raken of volstaat een kortere termijn? Waarmee moet u rekening houden? Meer...

HANDELSPRAKTIJKEN - GARANTIE

Garantie bij verkeerde installatie door uw particuliere klant?

Een particuliere klant vraagt u om binnen de wettelijke garantietermijn garantie te geven op een product dat blijkbaar verkeerd geïnstalleerd werd. Moet u in dat geval effectief garantie geven? Wie moet in zo’n geval wat precies bewijzen? Meer...

HANDELSPRAKTIJKEN - GARANTIE

Twee jaar garantie geven aan iedereen?

U moet in principe twee jaar garantie geven als iemand iets bij u koopt. Geldt dat ook als uw klant een andere winkelier of ondernemer is? Wat als die iets komt kopen om bij hem thuis ‘privé’ te gebruiken? Meer...

HANDELSPRAKTIJKEN - GARANTIE

Geen garantie als de gebruiksaanwijzing niet gevolgd wordt?

Een klant vraagt u om een product dat hij bij u kocht onder garantie te herstellen. U meent echter dat hij de gebruiksaanwijzing niet naleefde. Moet u hem dan toch garantie geven? Wie moet dan wat bewijzen? Meer...

HANDELSPRAKTIJKEN - GARANTIE

Garantie geven op een toonzaalmodel?

U verkoopt een toonzaalmodel of een licht beschadigd toestel met een flinke korting aan een klant. Moet u nadien daarop dan ook twee jaar garantie geven? Kunt u andere afspraken maken met de klant? Meer...

HANDELSPRAKTIJKEN - GARANTIE

Garantie, betekent dat ook de batterij vervangen?

U bent als handelaar verplicht om twee jaar garantie te geven op de producten die consumenten bij u kopen. Betekent dat ook dat u lege batterijen, filters, lampen e.d. in die periode moet vervangen? Hoe zit dat precies in elkaar? Meer...

Geactualiseerd op: 13.05.2024

Meer van Indicator