Aanverwante adviezen

Zoekresultaat: 10 adviezen

Gesorteerd op checked relevantiedatum

HANDELSPRAKTIJKEN - GARANTIE

Garantietermijn van twee jaar: vanaf wanneer tellen?

Vanaf wanneer begint de twee jaar garantie die u aan klanten moet geven te lopen? Hoe zit het als u het product bij de klant gaat leveren na de aankoop? Begint er bij een herstelling onder garantie een nieuwe termijn te lopen? Meer...

HANDELSPRAKTIJKEN - GARANTIE

Uw klant te laat om garantie voor een herstelling te vragen?

Een klant vraagt u om een product dat hij bij u kocht onder garantie te herstellen. Hoelang geldt die garantie nu alweer? Wanneer kunt u zeggen dat hij te laat is met die vraag en de garantie niet meer geldt? En hoe zit dat als u meer garantie gaf dan de wettelijke? Meer...

HANDELSPRAKTIJKEN - GARANTIE

Welke garantie heeft u op uw bedrijfsgoederen?

U koopt een nieuwe laptop om in uw winkel te gebruiken. Heeft u daarop dan recht op twee jaar garantie voor consumptiegoederen of gelden er andere regels? Wat kunt u van uw leverancier vragen bij gebreken aan producten in kwestie? Meer...

HANDELSPRAKTIJKEN - GARANTIE

Twee jaar garantie voor batterijen en andere slijtagegevoelige onderdelen voor consumenten-klanten?

Als winkelier moet u twee jaar garantie geven op de producten die u verkoopt aan particuliere klanten. Geldt dat ook voor slijtagegevoelige onderdelen of voor bijvoorbeeld batterijen? Kunt u daaraan ontsnappen? Meer...

HANDELSPRAKTIJKEN - GARANTIE

Een tegoedbon als ‘garantie’ geven?

Een klant brengt een defect product terug waarop u nog garantie moet geven. Mag u er in dat geval voor kiezen om de klant een tegoedbon te geven ten bedrage van het aankoopbedrag? Kunt u andere afspraken maken met de klant? Meer...

HANDELSPRAKTIJKEN - GARANTIE

Klant gaat niet akkoord met herstelling onder garantie

Een klant gaat niet akkoord dat u een product dat hij bij u kocht onder garantie herstelt. Hij vraagt zijn geld terug of wil de kosteloze vervanging. Kan hij dat wel eisen? Met welke spelregels moet u rekening houden? Meer...

HANDELSPRAKTIJKEN - GARANTIE

Wat als uw klant bij een herstelling een vervangtoestel eist?

Bij een herstelling die u onder garantie doet, wenst de klant intussen een vervangtoestel te krijgen. Bent u verplicht om op die vraag in te gaan? Kunt u hiervoor een vergoeding vragen aan de klant? Meer...

HANDELSPRAKTIJKEN - GARANTIE

Uw klant vraagt zijn geld terug...

Een klant brengt een defect toestel binnen dat nog onder garantie valt, maar in plaats van een herstelling, vraagt hij zijn geld terug. Kan hij dat wel eisen? Meer...

HANDELSPRAKTIJKEN - GARANTIE

Twee jaar garantie, ook op verkochte hond of plant?!

Er zijn nogal eens misverstanden over de draagwijdte van de wettelijke garantieplicht. Klanten menen soms dat ze in dat verband alleen maar rechten hebben. In hoeverre kunnen ze u echter verplichten tot de oplossing die zij willen? Meer...

HANDELSPRAKTIJKEN - GARANTIE

Uw klant wil zijn geld terug...

Recentelijk was er in de media veel te doen over de zgn. wettelijke garantie waarop al uw klanten twee jaar recht zouden hebben. Kan een klant binnen die termijn sowieso zijn geld terugeisen als er iets met zijn aankoop zou schelen? Meer...

Geactualiseerd op: 16.05.2024

Meer van Indicator