Aanverwante adviezen
Zoekresultaat: 10 adviezen
HANDELSPRAKTIJKEN - GARANTIE
Welke garantie op een herstelling voor uw particuliere klant?
Bent u verplicht om twee jaar garantie te geven op een herstelling die u doet? Wat zijn de spelregels als de klant enkel wisselstukken bij u koopt en zelf overgaat tot de herstelling? En hoe zit het met een herstelling onder garantie? Meer...
HANDELSPRAKTIJKEN - GARANTIE
Garantietermijn van twee jaar: vanaf wanneer tellen?
Vanaf wanneer begint de twee jaar garantie die u aan klanten moet geven te lopen? Hoe zit het als u het product bij de klant gaat leveren na de aankoop? Begint er bij een herstelling onder garantie een nieuwe termijn te lopen? Meer...
HANDELSPRAKTIJKEN - GARANTIE
Ook in de uitverkoop twee jaar garantie geven?
Een klant vraagt garantie op een aankoop die hij bij u deed tijdens een uitverkoop of waarvoor hij een kortingsbon gebruikte. Moet u dan ook twee jaar garantie geven? Kunt u andere afspraken met de klant maken? Meer...
HANDELSPRAKTIJKEN - GARANTIE
Garantie geven als er iets misloopt bij de installatie?
Bij de installatie door de klant van een door u verkocht product raakt dit beschadigd. Kan de klant dan vragen dat u dit onder garantie herstelt? Wat zijn de rechten van de klant als u zelf voor de installatie instond? Meer...
HANDELSPRAKTIJKEN - GARANTIE
Twee jaar garantie voor batterijen en andere slijtagegevoelige onderdelen voor consumenten-klanten?
Als winkelier moet u twee jaar garantie geven op de producten die u verkoopt aan particuliere klanten. Geldt dat ook voor slijtagegevoelige onderdelen of voor bijvoorbeeld batterijen? Kunt u daaraan ontsnappen? Meer...
HANDELSPRAKTIJKEN - GARANTIE
Een tegoedbon als ‘garantie’ geven?
Een klant brengt een defect product terug waarop u nog garantie moet geven. Mag u er in dat geval voor kiezen om de klant een tegoedbon te geven ten bedrage van het aankoopbedrag? Kunt u andere afspraken maken met de klant? Meer...
HANDELSPRAKTIJKEN - GARANTIE
Geen garantie als de gebruiksaanwijzing niet gevolgd wordt?
Een klant vraagt u om een product dat hij bij u kocht onder garantie te herstellen. U meent echter dat hij de gebruiksaanwijzing niet naleefde. Moet u hem dan toch garantie geven? Wie moet dan wat bewijzen? Meer...
HANDELSPRAKTIJKEN - GARANTIE
Uw klant vraagt zijn geld terug...
Een klant brengt een defect toestel binnen dat nog onder garantie valt, maar in plaats van een herstelling, vraagt hij zijn geld terug. Kan hij dat wel eisen? Meer...
HANDELSPRAKTIJKEN - GARANTIE
Verplicht twee jaar garantie, ook voor uw leverancier?
Bij de verkoop van consumptiegoederen moet u twee jaar garantie geven. Maar wat als u een herstelling of zelfs vervanging moet doen binnen de garantietermijn? Kunt u dan op uw beurt bij uw leverancier aankloppen? Meer...
HANDELSPRAKTIJKEN - GARANTIE
De wettelijke garantieplicht verder uitgeklaard…
Als het gaat om garantie denken uw klanten nogal snel dat ze de wet aan hun kant hebben. Nochtans is dat zeker niet altijd het geval. Onlangs deden rechters een paar interessante uitspraken over veelvoorkomende twistpunten... Meer...