Aanverwante adviezen

Zoekresultaat: 10 adviezen

Gesorteerd op checked relevantiedatum

HANDELSPRAKTIJKEN - GARANTIE

Welke garantie op een herstelling voor uw particuliere klant?

Bent u verplicht om twee jaar garantie te geven op een herstelling die u doet? Wat zijn de spelregels als de klant enkel wisselstukken bij u koopt en zelf overgaat tot de herstelling? En hoe zit het met een herstelling onder garantie? Meer...

HANDELSPRAKTIJKEN - GARANTIE

Garantietermijn van twee jaar: vanaf wanneer tellen?

Vanaf wanneer begint de twee jaar garantie die u aan klanten moet geven te lopen? Hoe zit het als u het product bij de klant gaat leveren na de aankoop? Begint er bij een herstelling onder garantie een nieuwe termijn te lopen? Meer...

HANDELSPRAKTIJKEN - GARANTIE

Ook in de uitverkoop twee jaar garantie geven?

Een klant vraagt garantie op een aankoop die hij bij u deed tijdens een uitverkoop of waarvoor hij een kortingsbon gebruikte. Moet u dan ook twee jaar garantie geven? Kunt u andere afspraken met de klant maken? Meer...

HANDELSPRAKTIJKEN - GARANTIE

Uw klant te laat om garantie voor een herstelling te vragen?

Een klant vraagt u om een product dat hij bij u kocht onder garantie te herstellen. Hoelang geldt die garantie nu alweer? Wanneer kunt u zeggen dat hij te laat is met die vraag en de garantie niet meer geldt? En hoe zit dat als u meer garantie gaf dan de wettelijke? Meer...

HANDELSPRAKTIJKEN - GARANTIE

Garantie bij verkeerde installatie door uw particuliere klant?

Een particuliere klant vraagt u om binnen de wettelijke garantietermijn garantie te geven op een product dat blijkbaar verkeerd geïnstalleerd werd. Moet u in dat geval effectief garantie geven? Wie moet in zo’n geval wat precies bewijzen? Meer...

HANDELSPRAKTIJKEN - GARANTIE

Geen garantie als de gebruiksaanwijzing niet gevolgd wordt?

Een klant vraagt u om een product dat hij bij u kocht onder garantie te herstellen. U meent echter dat hij de gebruiksaanwijzing niet naleefde. Moet u hem dan toch garantie geven? Wie moet dan wat bewijzen? Meer...

HANDELSPRAKTIJKEN - GARANTIE

Klant gaat niet akkoord met herstelling onder garantie

Een klant gaat niet akkoord dat u een product dat hij bij u kocht onder garantie herstelt. Hij vraagt zijn geld terug of wil de kosteloze vervanging. Kan hij dat wel eisen? Met welke spelregels moet u rekening houden? Meer...

HANDELSPRAKTIJKEN - GARANTIE

Uw klant vraagt zijn geld terug...

Een klant brengt een defect toestel binnen dat nog onder garantie valt, maar in plaats van een herstelling, vraagt hij zijn geld terug. Kan hij dat wel eisen? Meer...

HANDELSPRAKTIJKEN - GARANTIE

Twee jaar garantie, ook op verkochte hond of plant?!

Er zijn nogal eens misverstanden over de draagwijdte van de wettelijke garantieplicht. Klanten menen soms dat ze in dat verband alleen maar rechten hebben. In hoeverre kunnen ze u echter verplichten tot de oplossing die zij willen? Meer...

HANDELSPRAKTIJKEN - GARANTIE

Uw klant wil zijn geld terug...

Recentelijk was er in de media veel te doen over de zgn. wettelijke garantie waarop al uw klanten twee jaar recht zouden hebben. Kan een klant binnen die termijn sowieso zijn geld terugeisen als er iets met zijn aankoop zou schelen? Meer...

Geactualiseerd op: 14.05.2024

Meer van Indicator