Aanverwante adviezen

Zoekresultaat: 10 adviezen

Gesorteerd op checked relevantiedatum

HANDELSPRAKTIJKEN - GARANTIE

Dan toch meer dan twee jaar garantie bij particuliere klant?

Als u goederen verkoopt aan consumenten, moet u hun in de regel twee jaar garantie geven. Kunnen klanten ook na die termijn nog bij u aankloppen, als u geen bijkomende garantie gaf? Wat zei de rechtbank daarover op 17.04.2024? Meer...

HANDELSPRAKTIJKEN - GARANTIE

Schade aan uw vervangtoestel: wie betaalt de rekening?

U geeft aan klanten die een product binnenbrengen om het te herstellen weleens een vervangtoestel. Wie betaalt dan de rekening als dat vervangtoestel bij de klant beschadigd raakt? Welke afspraken kunt u maken? Meer...

HANDELSPRAKTIJKEN - GARANTIE

Ook in de uitverkoop twee jaar garantie geven?

Een klant vraagt garantie op een aankoop die hij bij u deed tijdens een uitverkoop of waarvoor hij een kortingsbon gebruikte. Moet u dan ook twee jaar garantie geven? Kunt u andere afspraken met de klant maken? Meer...

HANDELSPRAKTIJKEN - GARANTIE

Garantie geven als er iets misloopt bij de installatie?

Bij de installatie door de klant van een door u verkocht product raakt dit beschadigd. Kan de klant dan vragen dat u dit onder garantie herstelt? Wat zijn de rechten van de klant als u zelf voor de installatie instond? Meer...

HANDELSPRAKTIJKEN - GARANTIE

Minder lang garantie geven op tweedehandsgoederen?

U verkoopt in uw winkel af en toe of geregeld tweedehandsgoederen. Moet u ook twee jaar garantie geven als die defect raken of volstaat een kortere termijn? Waarmee moet u rekening houden? Meer...

HANDELSPRAKTIJKEN - GARANTIE

Twee jaar garantie voor batterijen en andere slijtagegevoelige onderdelen voor consumenten-klanten?

Als winkelier moet u twee jaar garantie geven op de producten die u verkoopt aan particuliere klanten. Geldt dat ook voor slijtagegevoelige onderdelen of voor bijvoorbeeld batterijen? Kunt u daaraan ontsnappen? Meer...

HANDELSPRAKTIJKEN - GARANTIE

Garantie bij verkeerde installatie door uw particuliere klant?

Een particuliere klant vraagt u om binnen de wettelijke garantietermijn garantie te geven op een product dat blijkbaar verkeerd geïnstalleerd werd. Moet u in dat geval effectief garantie geven? Wie moet in zo’n geval wat precies bewijzen? Meer...

HANDELSPRAKTIJKEN - GARANTIE

Geen garantie als de gebruiksaanwijzing niet gevolgd wordt?

Een klant vraagt u om een product dat hij bij u kocht onder garantie te herstellen. U meent echter dat hij de gebruiksaanwijzing niet naleefde. Moet u hem dan toch garantie geven? Wie moet dan wat bewijzen? Meer...

HANDELSPRAKTIJKEN - GARANTIE

Verplicht twee jaar garantie, ook voor uw leverancier?

Bij de verkoop van consumptiegoederen moet u twee jaar garantie geven. Maar wat als u een herstelling of zelfs vervanging moet doen binnen de garantietermijn? Kunt u dan op uw beurt bij uw leverancier aankloppen? Meer...

HANDELSPRAKTIJKEN - GARANTIE

Toch niet altijd twee jaar wettelijke garantie?

Onlangs kwam een fabrikant in opspraak omdat hij bij de lancering van een product geen twee jaar garantie voorzag. Hoe zit dat als uw leverancier in de kleine lettertjes de garantietermijn beperkt? De rechter gaf onlangs antwoord… Meer...

Geactualiseerd op: 17.05.2024

Meer van Indicator