Aanverwante adviezen

Zoekresultaat: 10 adviezen

Gesorteerd op checked relevantiedatum

HANDELSPRAKTIJKEN - GARANTIE

Welke garantie heeft u op uw bedrijfsgoederen?

U koopt een nieuwe laptop om in uw winkel te gebruiken. Heeft u daarop dan recht op twee jaar garantie voor consumptiegoederen of gelden er andere regels? Wat kunt u van uw leverancier vragen bij gebreken aan producten in kwestie? Meer...

HANDELSPRAKTIJKEN - GARANTIE

Een deel van de prijs terugbetalen als ‘garantie’?

Als een consument aanspraak kan maken op de wettelijke garantie van twee jaar, kan die soms vragen dat u hem (een deel van) de aankoopprijs terugbetaalt. Wanneer is dat het geval en hoe wordt dat dan bepaald? Meer...

HANDELSPRAKTIJKEN - GARANTIE

Een tegoedbon als ‘garantie’ geven?

Een klant brengt een defect product terug waarop u nog garantie moet geven. Mag u er in dat geval voor kiezen om de klant een tegoedbon te geven ten bedrage van het aankoopbedrag? Kunt u andere afspraken maken met de klant? Meer...

HANDELSPRAKTIJKEN - GARANTIE

Wat als uw klant bij een herstelling een vervangtoestel eist?

Bij een herstelling die u onder garantie doet, wenst de klant intussen een vervangtoestel te krijgen. Bent u verplicht om op die vraag in te gaan? Kunt u hiervoor een vergoeding vragen aan de klant? Meer...

HANDELSPRAKTIJKEN - GARANTIE

Uw klant vraagt zijn geld terug...

Een klant brengt een defect toestel binnen dat nog onder garantie valt, maar in plaats van een herstelling, vraagt hij zijn geld terug. Kan hij dat wel eisen? Meer...

HANDELSPRAKTIJKEN - GARANTIE

Twee jaar garantie, ook op verkochte hond of plant?!

Er zijn nogal eens misverstanden over de draagwijdte van de wettelijke garantieplicht. Klanten menen soms dat ze in dat verband alleen maar rechten hebben. In hoeverre kunnen ze u echter verplichten tot de oplossing die zij willen? Meer...

RECHT - GARANTIE

Vervangen, onder garantie

Een klant kocht bij u een product waar het een en ander aan blijkt te schelen. In welke mate ‘moet’ u het dan onder garantie vervangen? Wat zijn de spelregels en aandachtspunten ter zake? Meer...

HANDELSPRAKTIJKEN - GARANTIE

De wettelijke garantieplicht verder uitgeklaard…

Als het gaat om garantie denken uw klanten nogal snel dat ze de wet aan hun kant hebben. Nochtans is dat zeker niet altijd het geval. Onlangs deden rechters een paar interessante uitspraken over veelvoorkomende twistpunten... Meer...

HANDELSPRAKTIJKEN - GARANTIE

Hoezo winkeliers knoeien met de garantieplicht?

Onlangs kwam in de media dat de economische inspectie steeds meer klachten krijgt over winkeliers die knoeien met de garantieplicht. Hoezo, u past die toch correct toe? Geldt die garantieplicht ook voor uw eigen leveranciers? Meer...

HANDELSPRAKTIJKEN - GARANTIE

Uw klant wil zijn geld terug...

Recentelijk was er in de media veel te doen over de zgn. wettelijke garantie waarop al uw klanten twee jaar recht zouden hebben. Kan een klant binnen die termijn sowieso zijn geld terugeisen als er iets met zijn aankoop zou schelen? Meer...

Geactualiseerd op: 16.05.2024

Meer van Indicator