Aanverwante adviezen
Zoekresultaat: 10 adviezen
HANDELSPRAKTIJKEN - VARIA
Mogen uw klanten zich bedenken op de kerstmarkt?
Sinds enkele jaren zijn de regels over de bedenktijd van consumenten strenger. Wanneer geldt dat dan precies en hoe zit dat als ze iets kopen bij u op de kerstmarkt, de braderij of een beurs? Meer...
HANDELSPRAKTIJKEN - VARIA
Moet u algemene voorwaarden op uw webshop zetten?
Een abonnee vroeg zich af of hij verplicht is om algemene voorwaarden op zijn webshop te publiceren. Indien hij in zulke voorwaarden voorziet, zijn die dan ook afdwingbaar als een klant iets bestelt? Meer...
HANDELSPRAKTIJKEN - VARIA
Een extra vermelding toe te voegen aan uw webshop...
Heeft u een webshop waar uw klanten producten online kunnen bestellen, dan moet u ervoor zorgen dat daar een aantal verplichte vermeldingen op staan. Sinds 9 januari 2016 is er nog extra vermelding nodig. Hoe zit dat juist? Meer...
HANDELSPRAKTIJKEN - WEBSHOP
Geen webshop uit schrik voor slechte betalers?
Een van de grootste webshops van Europa heeft last van slechte betalers, zo was in de pers te lezen. Houdt dat u tegen om een webshop op te starten? Wat zijn tegenwoordig de wettelijke regels ter zake? Meer...
RECHT - WEBSHOP
Gratis laten retourneren zonder dat het u iets kost…
Online shoppen wordt een stuk goedkoper, luidde een krantenkop. In welke mate kunt u de klanten van uw webshop gratis uw producten laten retourneren zonder dat het u iets kost? Wat zijn voor u de aandachtspunten? Meer...
HANDELSPRAKTIJKEN - VARIA
Besteld door uw klant, maar niet tijdig leverbaar…
Stel, uw klant maakt in uw zaak een keuze. U kunt dat product echter niet meteen meegeven. Hoeveel tijd heeft u om die bestelling tijdig af te leveren en wat als de levering onverwacht vertraging oploopt? Meer...
HANDELSPRAKTIJKEN - WEBSHOP
Uw webshop aan een juridische update toe?
Onlangs werden de regels omtrent handelspraktijken en consumentenbescherming ingevoegd in het nieuwe Wetboek economisch recht (WER). Oude wijn in nieuwe zakken of heeft dat toch gevolgen als u een webshop heeft? Meer...
HANDELSPRAKTIJKEN - SPER- EN SOLDENPERIODE
Online uw prijzen aanscherpen tijdens de sperperiode?
Steeds meer collega’s hebben naast het aanbod in hun zaak ook een onlineaanbod. U mogelijk ook. In welke mate heeft een verlaagde prijs op uw website invloed op de referentieprijs voor wat u nadien in uw zaak soldeert? Meer...
HANDELSPRAKTIJKEN - E-COMMERCE
Online bestelling ‘verzekerd’ verzonden…
Steeds meer collega’s hebben een website waar de klanten het aanbod in de winkel alvast ‘online’ kunnen bekijken. Wat als zo’n klant online bestelt? Kunt u hem meer laten betalen als hij kiest voor een verzekerde verzending? Meer...
HANDELSPRAKTIJKEN - WEBSITE
Bent u klaar voor de controle van uw webwinkel?
De economische inspectie drijft de controles op webwinkels op, zo vernemen we. U riskeert m.a.w. dat men nagaat of alle vereiste informatie wel op uw website staat. Hoe zorgt u ervoor dat u in orde bent? Meer...