Aanverwante adviezen

Zoekresultaat: 9 adviezen

Gesorteerd op checked relevantiedatum

RECHT - AANSPRAKELIJKHEID

Particuliere klant gewond door wat u hem verkocht, wat nu?

Een particuliere klant beweert een verwonding te hebben opgelopen door een gebrek in het product dat u hem verkocht. Kan hij u dan aansprakelijk stellen voor de schade die hij daardoor leed? Hoe gaat u daar het best mee om? Meer...

RECHT - AANSPRAKELIJKHEID

Het kleedje van uw klant onder de soep?

Een kelner in uw horecazaak morst op de kleding of handtas van de klant. Kan de klant in dat geval een schadevergoeding van u vragen? Kunt u de vergoeding die u moet betalen op uw beurt terugvragen van de kelner? Meer...

RECHT - AANSPRAKELIJKHEID

Uw particuliere klant beweert uw pakket niet ontvangen te hebben, wat nu?

Een particuliere klant die iets via uw webshop kocht beweert uw pakket niet ontvangen te hebben. Moet u het pakket dan nogmaals opsturen? Hoeveel tijd heeft u om een product te leveren dat een klant via uw webshop kocht? Meer...

RECHT - AANSPRAKELIJKHEID

Uw eten bleef op de maag van een klant liggen!?

U heeft een taverne, restaurant, broodjeszaak of voedingswinkel. Een van uw klanten vraagt een schadevergoeding omdat hij ziek geworden zou zijn na iets gegeten te hebben (van) bij u. Hoe gaat u met zo’n vraag om? Meer...

RECHT - AANSPRAKELIJKHEID

Betalen voor ongeval op parking van uw winkel/restaurant?

Als u een parking heeft aan uw zaak, kan het weleens gebeuren dat daar een aanrijding plaatsheeft. Wie is er in dat geval aansprakelijk voor de schade? Riskeert u ook zelf voor de kosten te moeten opdraaien? Meer...

RECHT - AANSPRAKELIJKHEID

Aansprakelijk voor een ongeval op uw parking?

U heeft aan uw horecazaak of winkel een parking voor uw klanten. Kunt u aansprakelijk gesteld worden door een klant als die schade oploopt aan zijn wagen tijdens een bezoek aan uw zaak? Kunt u aankloppen bij een verzekering? Meer...

RECHT - AANSPRAKELIJKHEID

Wat als uw klant geen mondmasker wil opzetten?

Een klant weigert om een mondmasker op te zetten in uw zaak. Moet u hem dan daartoe verplichten? Wat riskeren u en uw klant als er een controle komt en de mondmaskerplicht in uw zaak niet nageleefd wordt? Meer...

VERZEKERINGEN - BA-UITBATING

Draait u op voor de schade aan de auto van uw klant?

De auto van uw klant raakte op uw parking beschadigd en hij komt daarvoor bij u aankloppen. Draait u daarvoor effectief op en bent u dan verzekerd? Hoe zit dat als er iets van uw klant in uw zaak gestolen wordt of beschadigd raakt? Meer...

RECHT - AANSPRAKELIJKHEID

“Beste klant, uw familiale betaalt die schade wel…”

Het gebeurt weleens dat een klant (of zijn/haar kind) in uw winkel of horecazaak schade veroorzaakt aan uw inrichting of de zaken die u verkoopt. Hoe zorgt u ervoor dat u bij serieuze schadegevallen zeker vergoed wordt? Meer...

Geactualiseerd op: 17.05.2024

Meer van Indicator