Aanverwante adviezen

Zoekresultaat: 10 adviezen

Gesorteerd op checked relevantiedatum

HANDELSPRAKTIJKEN - GARANTIE

Uw klant vraagt zijn geld terug...

Een klant brengt een defect toestel binnen dat nog onder garantie valt, maar in plaats van een herstelling, vraagt hij zijn geld terug. Kan hij dat wel eisen? Meer...

HANDELSPRAKTIJKEN - GARANTIE

Verplicht twee jaar garantie, ook voor uw leverancier?

Bij de verkoop van consumptiegoederen moet u twee jaar garantie geven. Maar wat als u een herstelling of zelfs vervanging moet doen binnen de garantietermijn? Kunt u dan op uw beurt bij uw leverancier aankloppen? Meer...

HANDELSPRAKTIJKEN - GARANTIE

Een uitbreiding van de garantie op komst?

Meer...

HANDELSPRAKTIJKEN - GARANTIE

Moet de herstelling klaar zijn binnen de garantietermijn?

Een klant kocht een bepaald product bij u en dat ging blijkbaar stuk vlak voordat de garantietermijn om is. Hij komt enkele dagen te laat bij u en ook de herstelling door uw leverancier zal nog even duren. Is die klant dan te laat of niet? Meer...

HANDELSPRAKTIJKEN - GARANTIE

Geniet consument echt op alles wat hij koopt garantie?

Als een particulier iets in uw zaak koopt, dan speelt een tweejarige garantietermijn in zijn voordeel. De eerste zes maanden is hij ‘optimaal’ beschermd. Hoe zit die regeling precies in elkaar? Wat is volgens de rechter van belang? Meer...

HANDELSPRAKTIJKEN - GARANTIE

Twee jaar garantie, ook op verkochte hond of plant?!

Er zijn nogal eens misverstanden over de draagwijdte van de wettelijke garantieplicht. Klanten menen soms dat ze in dat verband alleen maar rechten hebben. In hoeverre kunnen ze u echter verplichten tot de oplossing die zij willen? Meer...

HANDELSPRAKTIJKEN - GARANTIE

De wettelijke garantieplicht verder uitgeklaard…

Als het gaat om garantie denken uw klanten nogal snel dat ze de wet aan hun kant hebben. Nochtans is dat zeker niet altijd het geval. Onlangs deden rechters een paar interessante uitspraken over veelvoorkomende twistpunten... Meer...

HANDELSPRAKTIJKEN - GARANTIE

Toch niet altijd twee jaar wettelijke garantie?

Onlangs kwam een fabrikant in opspraak omdat hij bij de lancering van een product geen twee jaar garantie voorzag. Hoe zit dat als uw leverancier in de kleine lettertjes de garantietermijn beperkt? De rechter gaf onlangs antwoord… Meer...

HANDELSPRAKTIJKEN - GARANTIE

Hoezo winkeliers knoeien met de garantieplicht?

Onlangs kwam in de media dat de economische inspectie steeds meer klachten krijgt over winkeliers die knoeien met de garantieplicht. Hoezo, u past die toch correct toe? Geldt die garantieplicht ook voor uw eigen leveranciers? Meer...

HANDELSPRAKTIJKEN - GARANTIE

Uw klant wil zijn geld terug...

Recentelijk was er in de media veel te doen over de zgn. wettelijke garantie waarop al uw klanten twee jaar recht zouden hebben. Kan een klant binnen die termijn sowieso zijn geld terugeisen als er iets met zijn aankoop zou schelen? Meer...

Geactualiseerd op: 11.12.2019

Meer van Indicator