Aanverwante adviezen

Zoekresultaat: 10 adviezen

Gesorteerd op checked relevantiedatum

HANDELSPRAKTIJKEN - GARANTIE

Dan toch meer dan twee jaar garantie bij particuliere klant?

Als u goederen verkoopt aan consumenten, moet u hun in de regel twee jaar garantie geven. Kunnen klanten ook na die termijn nog bij u aankloppen, als u geen bijkomende garantie gaf? Wat zei de rechtbank daarover op 17.04.2024? Meer...

HANDELSPRAKTIJKEN - GARANTIE

Welke garantie op een herstelling voor uw particuliere klant?

Bent u verplicht om twee jaar garantie te geven op een herstelling die u doet? Wat zijn de spelregels als de klant enkel wisselstukken bij u koopt en zelf overgaat tot de herstelling? En hoe zit het met een herstelling onder garantie? Meer...

HANDELSPRAKTIJKEN - GARANTIE

Ook in de uitverkoop twee jaar garantie geven?

Een klant vraagt garantie op een aankoop die hij bij u deed tijdens een uitverkoop of waarvoor hij een kortingsbon gebruikte. Moet u dan ook twee jaar garantie geven? Kunt u andere afspraken met de klant maken? Meer...

HANDELSPRAKTIJKEN - GARANTIE

Uw klant te laat om garantie voor een herstelling te vragen?

Een klant vraagt u om een product dat hij bij u kocht onder garantie te herstellen. Hoelang geldt die garantie nu alweer? Wanneer kunt u zeggen dat hij te laat is met die vraag en de garantie niet meer geldt? En hoe zit dat als u meer garantie gaf dan de wettelijke? Meer...

HANDELSPRAKTIJKEN - GARANTIE

Twee jaar garantie bij aankoop van pc voor in uw winkel?

Als winkelier koopt u soms toestellen of meubilair om in uw winkel te gebruiken. Heeft u dan twee jaar garantie op die toestellen net zoals een consument? Wat bij verborgen gebreken? Kunt u andere afspraken maken met uw leverancier? Meer...

HANDELSPRAKTIJKEN - GARANTIE

Twee jaar garantie voor batterijen en andere slijtagegevoelige onderdelen voor consumenten-klanten?

Als winkelier moet u twee jaar garantie geven op de producten die u verkoopt aan particuliere klanten. Geldt dat ook voor slijtagegevoelige onderdelen of voor bijvoorbeeld batterijen? Kunt u daaraan ontsnappen? Meer...

HANDELSPRAKTIJKEN - GARANTIE

Garantie bij verkeerde installatie door uw particuliere klant?

Een particuliere klant vraagt u om binnen de wettelijke garantietermijn garantie te geven op een product dat blijkbaar verkeerd geïnstalleerd werd. Moet u in dat geval effectief garantie geven? Wie moet in zo’n geval wat precies bewijzen? Meer...

HANDELSPRAKTIJKEN - GARANTIE

Twee jaar garantie geven aan iedereen?

U moet in principe twee jaar garantie geven als iemand iets bij u koopt. Geldt dat ook als uw klant een andere winkelier of ondernemer is? Wat als die iets komt kopen om bij hem thuis ‘privé’ te gebruiken? Meer...

HANDELSPRAKTIJKEN - GARANTIE

Toch niet altijd twee jaar wettelijke garantie?

Onlangs kwam een fabrikant in opspraak omdat hij bij de lancering van een product geen twee jaar garantie voorzag. Hoe zit dat als uw leverancier in de kleine lettertjes de garantietermijn beperkt? De rechter gaf onlangs antwoord… Meer...

HANDELSPRAKTIJKEN - GARANTIE

Uw klant, uw leverancier en de twee jaar garantie…

Scheelt er iets met een product dat een klant bij u aankocht, dan kan hij dat eventueel onder garantie gratis laten vervangen. In welke mate kunt u uw leverancier daarvoor laten opdraaien? Een recent arrest geeft u heel wat ruimte… Meer...

Geactualiseerd op: 07.05.2024

Meer van Indicator