Aanverwante adviezen

Zoekresultaat: 10 adviezen

Gesorteerd op checked relevantiedatum

RECHT - FACTUUR

10% boete en interest betalen voor een ‘vergeten’ factuur?

Door een vergetelheid liet u na een factuur van een leverancier tegen de vervaldag te betalen. Die vraagt u nu een schadevergoeding van 10% en tevens interesten tegen 10% op jaarbasis. Moet u dat dan zomaar betalen? Meer...

RECHT - FACTUUR

Te laat om achter uw centen te zitten?

U stuurde een particuliere klant een factuur voor een grote bestelling en hij heeft die zoveel maanden later nog steeds niet betaald. Is het dan tijd om in actie te schieten en wanneer is het te laat? Meer...

RECHT - FACTUUR

Een factuur op zich bewijst niets?

Een collega kreeg bij een controle te horen dat een factuur met de vermelding ‘voldaan’ fiscaal niet aanvaard werd. Hoe kan dat en wat is het probleem? Meer...

RECHT - FACTUUR

Betaling geldt als aanvaarding?

Geldt de betaling van een factuur nog steeds als een aanvaarding en wat dan met een gedomicilieerde factuur? Wat zei de rechter daarover? Meer...

RECHT - FACTUUR

Hoe snel moet u zijn met uw protest?

U protesteert de factuur van een leverancier waarmee u niet akkoord gaat na een tiental dagen. Is dat snel genoeg of kunt u daarmee achteraf toch nog in de problemen komen? Wat is daarbij van belang? Meer...

HET OVERKWAM UW COLLEGA

Levering in consignatie, toch meteen factuur in de bus…

Een collega sprak met zijn leverancier af dat een bepaalde collectie ‘in consignatie’ geleverd zou worden. Kort na de levering kreeg hij een factuur in de bus. Die bleek bovendien ‘overgedragen’ te zijn. Hoe pakt u zo’n situatie aan? Meer...

FISCAAL - BTW

Facturen conform btw-regels 2013

De invoering van de nieuwe btw-regels per 1 januari 2013 is uitgesteld. Wat is ervan aan? Wat moet er op facturen staan die u als middenstander ontvangt? Meer...

FACTUUR - PROTESTEREN

Facturen leveranciers beter meteen grondig nakijken

U kijkt het best meteen na of de facturen van uw leveranciers zowel naar vorm als inhoudelijk correct zijn, zo waarschuwde de rechter. Wat bedoelt hij precies en wat riskeert u als u in eerste instantie een fout over het hoofd ziet? Meer...

RECHT - LEVERING

Een extra korting, boven op de commerciële geste…

U heeft serieuze klachten. Toch scheept uw leverancier u af met een nietszeggend antwoord en een minimale ‘commerciële geste’. Moet u het daarbij laten? Een rechter vond onlangs alvast van niet en zei wat er daarbij van belang is. Meer...

RECHT - FACTUUR

Uitleg vragen is niet protesteren…

Facturen correct protesteren blijft een heikel punt. Het is immers niet om het even hoe u reageert op een factuur waarmee u het niet eens bent of die onduidelijk is. Hoe zorgt u ervoor dat u het laken naar u toe kunt trekken? Meer...

Geactualiseerd op: 17.05.2024

Meer van Indicator