Aanverwante adviezen
Zoekresultaat: 10 adviezen
RECHT - FACTUUR
10% boete en interest betalen voor een ‘vergeten’ factuur?
Door een vergetelheid liet u na een factuur van een leverancier tegen de vervaldag te betalen. Die vraagt u nu een schadevergoeding van 10% en tevens interesten tegen 10% op jaarbasis. Moet u dat dan zomaar betalen? Meer...
RECHT - FACTUUR
Te laat om achter uw centen te zitten?
U stuurde een particuliere klant een factuur voor een grote bestelling en hij heeft die zoveel maanden later nog steeds niet betaald. Is het dan tijd om in actie te schieten en wanneer is het te laat? Meer...
RECHT - FACTUUR
Een factuur op zich bewijst niets?
Een collega kreeg bij een controle te horen dat een factuur met de vermelding ‘voldaan’ fiscaal niet aanvaard werd. Hoe kan dat en wat is het probleem? Meer...
RECHT - FACTUUR
Betaling geldt als aanvaarding?
Geldt de betaling van een factuur nog steeds als een aanvaarding en wat dan met een gedomicilieerde factuur? Wat zei de rechter daarover? Meer...
RECHT - FACTUUR
Hoe snel moet u zijn met uw protest?
U protesteert de factuur van een leverancier waarmee u niet akkoord gaat na een tiental dagen. Is dat snel genoeg of kunt u daarmee achteraf toch nog in de problemen komen? Wat is daarbij van belang? Meer...
HET OVERKWAM UW COLLEGA
Levering in consignatie, toch meteen factuur in de bus…
Een collega sprak met zijn leverancier af dat een bepaalde collectie ‘in consignatie’ geleverd zou worden. Kort na de levering kreeg hij een factuur in de bus. Die bleek bovendien ‘overgedragen’ te zijn. Hoe pakt u zo’n situatie aan? Meer...
FISCAAL - BTW
Facturen conform btw-regels 2013
De invoering van de nieuwe btw-regels per 1 januari 2013 is uitgesteld. Wat is ervan aan? Wat moet er op facturen staan die u als middenstander ontvangt? Meer...
FACTUUR - PROTESTEREN
Facturen leveranciers beter meteen grondig nakijken
U kijkt het best meteen na of de facturen van uw leveranciers zowel naar vorm als inhoudelijk correct zijn, zo waarschuwde de rechter. Wat bedoelt hij precies en wat riskeert u als u in eerste instantie een fout over het hoofd ziet? Meer...
RECHT - LEVERING
Een extra korting, boven op de commerciële geste…
U heeft serieuze klachten. Toch scheept uw leverancier u af met een nietszeggend antwoord en een minimale ‘commerciële geste’. Moet u het daarbij laten? Een rechter vond onlangs alvast van niet en zei wat er daarbij van belang is. Meer...
RECHT - FACTUUR
Uitleg vragen is niet protesteren…
Facturen correct protesteren blijft een heikel punt. Het is immers niet om het even hoe u reageert op een factuur waarmee u het niet eens bent of die onduidelijk is. Hoe zorgt u ervoor dat u het laken naar u toe kunt trekken? Meer...