Aanverwante adviezen

Zoekresultaat: 10 adviezen

Gesorteerd op checked relevantiedatum

HANDELSPRAKTIJKEN - VARIA

WhatsApp is uw nieuwe winkel

Gebruikt u WhatsApp om te communiceren met uw klanten? Met de onlangs geïntroduceerde winkelknop kunt u hun nu gemakkelijk producten in uw zaak laten bestellen. Hoe werkt dat precies? Meer...

HANDELSPRAKTIJKEN - VARIA

Mogen uw klanten zich bedenken op de kerstmarkt?

Sinds enkele jaren zijn de regels over de bedenktijd van consumenten strenger. Wanneer geldt dat dan precies en hoe zit dat als ze iets kopen bij u op de kerstmarkt, de braderij of een beurs? Meer...

HANDELSPRAKTIJKEN - VARIA

Moet u algemene voorwaarden op uw webshop zetten?

Een abonnee vroeg zich af of hij verplicht is om algemene voorwaarden op zijn webshop te publiceren. Indien hij in zulke voorwaarden voorziet, zijn die dan ook afdwingbaar als een klant iets bestelt? Meer...

HANDELSPRAKTIJKEN - VARIA

Wanneer kan de klant ‘herroepen’ en wanneer niet?

Sommige klanten denken dat ze altijd het recht hebben om binnen de twee weken op hun aankoop terug te komen. Dat ‘herroepingsrecht’ bestaat inderdaad, maar enkel in heel specifieke situaties. Wanneer is dat precies zo? Meer...

HANDELSPRAKTIJKEN - WEBSHOP

Geen webshop uit schrik voor slechte betalers?

Een van de grootste webshops van Europa heeft last van slechte betalers, zo was in de pers te lezen. Houdt dat u tegen om een webshop op te starten? Wat zijn tegenwoordig de wettelijke regels ter zake? Meer...

RECHT - WEBSHOP

Gratis laten retourneren zonder dat het u iets kost…

Online shoppen wordt een stuk goedkoper, luidde een krantenkop. In welke mate kunt u de klanten van uw webshop gratis uw producten laten retourneren zonder dat het u iets kost? Wat zijn voor u de aandachtspunten? Meer...

HANDELSPRAKTIJKEN - VARIA

Rekening houden met 70% retour?

De media maakten op 13 juni 2014 gewag van 70% retourcijfers voor kleding die online gekocht werd. Ook in een gewone winkel moet u ermee rekening houden dat uw klant zijn aankoop mag inruilen, zo was te horen. Is dat effectief zo? Meer...

HANDELSPRAKTIJKEN - WEBSHOP

Uw webshop aan een juridische update toe?

Onlangs werden de regels omtrent handelspraktijken en consumentenbescherming ingevoegd in het nieuwe Wetboek economisch recht (WER). Oude wijn in nieuwe zakken of heeft dat toch gevolgen als u een webshop heeft? Meer...

HANDELSPRAKTIJKEN - SPER- EN SOLDENPERIODE

Online uw prijzen aanscherpen tijdens de sperperiode?

Steeds meer collega’s hebben naast het aanbod in hun zaak ook een onlineaanbod. U mogelijk ook. In welke mate heeft een verlaagde prijs op uw website invloed op de referentieprijs voor wat u nadien in uw zaak soldeert? Meer...

HANDELSPRAKTIJKEN - E-COMMERCE

Online bestelling ‘verzekerd’ verzonden…

Steeds meer collega’s hebben een website waar de klanten het aanbod in de winkel alvast ‘online’ kunnen bekijken. Wat als zo’n klant online bestelt? Kunt u hem meer laten betalen als hij kiest voor een verzekerde verzending? Meer...

Geactualiseerd op: 17.05.2024

Meer van Indicator