Als winkelier koopt u soms toestellen of meubilair om in uw winkel te gebruiken. Heeft u dan twee jaar garantie op die toestellen net zoals een consument? Wat bij verborgen gebreken? Kunt u andere afspraken maken met uw leverancier?
Meer...
Een klant brengt een defect toestel binnen dat nog onder garantie valt, maar in plaats van een herstelling, vraagt hij zijn geld terug. Kan hij dat wel eisen?
Meer...
Bij de verkoop van consumptiegoederen moet u twee jaar garantie geven. Maar wat als u een herstelling of zelfs vervanging moet doen binnen de garantietermijn? Kunt u dan op uw beurt bij uw leverancier aankloppen?
Meer...
Een klant kocht een bepaald product bij u en dat ging blijkbaar stuk vlak voordat de garantietermijn om is. Hij komt enkele dagen te laat bij u en ook de herstelling door uw leverancier zal nog even duren. Is die klant dan te laat of niet?
Meer...
U kocht een tweedehandsauto, -camionette of -machine en daar mankeert iets aan. Spijtig, zegt de verkoper, daar zit geen garantie op. Hoe kan dat? Is er dan niet zoiets als een garantietermijn van minstens twee jaar?
Meer...
Er zijn nogal eens misverstanden over de draagwijdte van de wettelijke garantieplicht. Klanten menen soms dat ze in dat verband alleen maar rechten hebben. In hoeverre kunnen ze u echter verplichten tot de oplossing die zij willen?
Meer...
Er circuleren nogal wat misverstanden over de draagwijdte van de wettelijke garantieplicht. Welke onduidelijkheden mogen gerust de wereld uit? Maakt het bv. een verschil of u iets verkoopt met korting?
Meer...
Als het gaat om garantie denken uw klanten nogal snel dat ze de wet aan hun kant hebben. Nochtans is dat zeker niet altijd het geval. Onlangs deden rechters een paar interessante uitspraken over veelvoorkomende twistpunten...
Meer...
Onlangs kwam een fabrikant in opspraak omdat hij bij de lancering van een product geen twee jaar garantie voorzag. Hoe zit dat als uw leverancier in de kleine lettertjes de garantietermijn beperkt? De rechter gaf onlangs antwoord…
Meer...