Aanverwante adviezen

Zoekresultaat: 10 adviezen

Gesorteerd op checked relevantiedatum

HANDELSPRAKTIJKEN - VARIA

WhatsApp is uw nieuwe winkel

Gebruikt u WhatsApp om te communiceren met uw klanten? Met de onlangs geïntroduceerde winkelknop kunt u hun nu gemakkelijk producten in uw zaak laten bestellen. Hoe werkt dat precies? Meer...

INTERNET - WEBSITE

Uw klant laten betalen als die een online aankoop herroept?

De coronacrisis doet u overwegen om met een eigen webshop te starten. U ziet echter op tegen de verzend- en terugzendkosten als een klant zich bedenkt. Kunt u die niet ten laste leggen van de klant? Hoe gaat u daarbij te werk? Meer...

HANDELSPRAKTIJKEN - VARIA

Een extra vermelding toe te voegen aan uw webshop...

Heeft u een webshop waar uw klanten producten online kunnen bestellen, dan moet u ervoor zorgen dat daar een aantal verplichte vermeldingen op staan. Sinds 9 januari 2016 is er nog extra vermelding nodig. Hoe zit dat juist? Meer...

HANDELSPRAKTIJKEN - VARIA

Wanneer kan de klant ‘herroepen’ en wanneer niet?

Sommige klanten denken dat ze altijd het recht hebben om binnen de twee weken op hun aankoop terug te komen. Dat ‘herroepingsrecht’ bestaat inderdaad, maar enkel in heel specifieke situaties. Wanneer is dat precies zo? Meer...

RECHT - WEBSHOP

Gratis laten retourneren zonder dat het u iets kost…

Online shoppen wordt een stuk goedkoper, luidde een krantenkop. In welke mate kunt u de klanten van uw webshop gratis uw producten laten retourneren zonder dat het u iets kost? Wat zijn voor u de aandachtspunten? Meer...

HANDELSPRAKTIJKEN - WEBSHOP

Uw webshop aan een juridische update toe?

Onlangs werden de regels omtrent handelspraktijken en consumentenbescherming ingevoegd in het nieuwe Wetboek economisch recht (WER). Oude wijn in nieuwe zakken of heeft dat toch gevolgen als u een webshop heeft? Meer...

HANDELSPRAKTIJKEN - SPER- EN SOLDENPERIODE

Online uw prijzen aanscherpen tijdens de sperperiode?

Steeds meer collega’s hebben naast het aanbod in hun zaak ook een onlineaanbod. U mogelijk ook. In welke mate heeft een verlaagde prijs op uw website invloed op de referentieprijs voor wat u nadien in uw zaak soldeert? Meer...

HANDELSPRAKTIJKEN - E-COMMERCE

Online bestelling ‘verzekerd’ verzonden…

Steeds meer collega’s hebben een website waar de klanten het aanbod in de winkel alvast ‘online’ kunnen bekijken. Wat als zo’n klant online bestelt? Kunt u hem meer laten betalen als hij kiest voor een verzekerde verzending? Meer...

INTERNET - WEBSITE

Scoren met uw website

De omzet van de Belgische internethandel groeit fors, zo stond onlangs in de pers. Aan welke regels moet u zich houden wanneer u van uw eigen website een succes wilt maken waar bovendien juridisch niets op aan te merken valt? Meer...

HANDELSPRAKTIJKEN - VARIA

Kunt u voortaan meer op uw website rekenen?

Vroeger waren er praktische belemmeringen om via uw website producten te verkopen of een tafeltje of een feestzaal te laten reserveren. De nieuwe Wet op de marktpraktijken heeft het één en ander gewijzigd. Hoe zit dat precies? Meer...

Geactualiseerd op: 17.05.2024

Meer van Indicator