Aanverwante adviezen

Zoekresultaat: 10 adviezen

Gesorteerd op checked relevantiedatum

HANDELSPRAKTIJKEN - VARIA

Mogen uw klanten zich bedenken op de kerstmarkt?

Sinds enkele jaren zijn de regels over de bedenktijd van consumenten strenger. Wanneer geldt dat dan precies en hoe zit dat als ze iets kopen bij u op de kerstmarkt, de braderij of een beurs? Meer...

HANDELSPRAKTIJKEN - VARIA

Wanneer kan de klant ‘herroepen’ en wanneer niet?

Sommige klanten denken dat ze altijd het recht hebben om binnen de twee weken op hun aankoop terug te komen. Dat ‘herroepingsrecht’ bestaat inderdaad, maar enkel in heel specifieke situaties. Wanneer is dat precies zo? Meer...

HANDELSPRAKTIJKEN - WEBSHOP

Geen webshop uit schrik voor slechte betalers?

Een van de grootste webshops van Europa heeft last van slechte betalers, zo was in de pers te lezen. Houdt dat u tegen om een webshop op te starten? Wat zijn tegenwoordig de wettelijke regels ter zake? Meer...

HANDELSPRAKTIJKEN - VARIA

U plant een beursdeelname

Her en der worden lente- en voorjaarsbeurzen georganiseerd. Met welke gewijzigde wettelijke regels moet u rekening houden als u als middenstander met een stand op zo’n beurs staat? Meer...

HANDELSPRAKTIJKEN - GARANTIE

Twee jaar garantie, ook op verkochte hond of plant?!

Er zijn nogal eens misverstanden over de draagwijdte van de wettelijke garantieplicht. Klanten menen soms dat ze in dat verband alleen maar rechten hebben. In hoeverre kunnen ze u echter verplichten tot de oplossing die zij willen? Meer...

RECHT - GARANTIE

Vervangen, onder garantie

Een klant kocht bij u een product waar het een en ander aan blijkt te schelen. In welke mate ‘moet’ u het dan onder garantie vervangen? Wat zijn de spelregels en aandachtspunten ter zake? Meer...

HANDELSPRAKTIJKEN - OMRUILEN

Toch mijn smaak niet, dus kom ik dat inruilen…

Sommige klanten zijn er zo van overtuigd dat zij in hun recht zijn, dat zij uw collega’s aan het twijfelen brengen. Kunt u te streng zijn? Voor welke nieuwe ‘trends’ bent u het best op uw hoede als een klant iets komt inruilen? Meer...

HANDELSPRAKTIJKEN - GARANTIE

“Ik kom dat inruilen, want dat is mijn goed recht…”

Klanten zijn tegenwoordig mondig en durven sneller dan vroeger hun stoute schoenen aan te trekken. Al te vaak hebben ze het echter bij het verkeerde eind. Wanneer moét u niet inbinden, maar mág u een commerciële geste doen? Meer...

RECHT - WEBSITE

Geen bedenktijd in de horeca en in uw vrije tijd…

Sinds de nieuwe Wet op de marktpraktijken van kracht werd, geldt er voor online aankopen een langere bedenktijd. Geldt dat ook als uw klant via internet een tafeltje of een kamer reserveert? Hoe zit dat als u zelf online een reis boekt? Meer...

HANDELSPRAKTIJKEN - VARIA

Kunt u voortaan meer op uw website rekenen?

Vroeger waren er praktische belemmeringen om via uw website producten te verkopen of een tafeltje of een feestzaal te laten reserveren. De nieuwe Wet op de marktpraktijken heeft het één en ander gewijzigd. Hoe zit dat precies? Meer...

Geactualiseerd op: 20.05.2024

Meer van Indicator