Aanverwante adviezen

Zoekresultaat: 10 adviezen

Gesorteerd op checked relevantiedatum

HANDELSPRAKTIJKEN - GARANTIE

Uw klant vraagt zijn geld terug...

Een klant brengt een defect toestel binnen dat nog onder garantie valt, maar in plaats van een herstelling, vraagt hij zijn geld terug. Kan hij dat wel eisen? Meer...

HANDELSPRAKTIJKEN - GARANTIE

Twee jaar garantie, ook op verkochte hond of plant?!

Er zijn nogal eens misverstanden over de draagwijdte van de wettelijke garantieplicht. Klanten menen soms dat ze in dat verband alleen maar rechten hebben. In hoeverre kunnen ze u echter verplichten tot de oplossing die zij willen? Meer...

HANDELSPRAKTIJKEN - GARANTIE

Verkocht met korting, dus ook minder garantie?

Er circuleren nogal wat misverstanden over de draagwijdte van de wettelijke garantieplicht. Welke onduidelijkheden mogen gerust de wereld uit? Maakt het bv. een verschil of u iets verkoopt met korting? Meer...

HANDELSPRAKTIJKEN - VARIA

Rekening houden met 70% retour?

De media maakten op 13 juni 2014 gewag van 70% retourcijfers voor kleding die online gekocht werd. Ook in een gewone winkel moet u ermee rekening houden dat uw klant zijn aankoop mag inruilen, zo was te horen. Is dat effectief zo? Meer...

RECHT - GARANTIE

Vervangen, onder garantie

Een klant kocht bij u een product waar het een en ander aan blijkt te schelen. In welke mate ‘moet’ u het dan onder garantie vervangen? Wat zijn de spelregels en aandachtspunten ter zake? Meer...

HANDELSPRAKTIJKEN - GARANTIE

De wettelijke garantieplicht verder uitgeklaard…

Als het gaat om garantie denken uw klanten nogal snel dat ze de wet aan hun kant hebben. Nochtans is dat zeker niet altijd het geval. Onlangs deden rechters een paar interessante uitspraken over veelvoorkomende twistpunten... Meer...

HANDELSPRAKTIJKEN - VARIA

Niet tekenen en zeker niet betalen!

De malafide reclameronselaars blijven slachtoffers maken. Was er dan geen nieuwe wet die dergelijke praktijken aan banden legde? Hoe zit dat precies? Meer...

HANDELSPRAKTIJKEN - GARANTIE

Hoezo winkeliers knoeien met de garantieplicht?

Onlangs kwam in de media dat de economische inspectie steeds meer klachten krijgt over winkeliers die knoeien met de garantieplicht. Hoezo, u past die toch correct toe? Geldt die garantieplicht ook voor uw eigen leveranciers? Meer...

HANDELSPRAKTIJKEN - GARANTIE

“Ik kom dat inruilen, want dat is mijn goed recht…”

Klanten zijn tegenwoordig mondig en durven sneller dan vroeger hun stoute schoenen aan te trekken. Al te vaak hebben ze het echter bij het verkeerde eind. Wanneer moét u niet inbinden, maar mág u een commerciële geste doen? Meer...

HANDELSPRAKTIJKEN - GARANTIE

Uw klant wil zijn geld terug...

Recentelijk was er in de media veel te doen over de zgn. wettelijke garantie waarop al uw klanten twee jaar recht zouden hebben. Kan een klant binnen die termijn sowieso zijn geld terugeisen als er iets met zijn aankoop zou schelen? Meer...

Geactualiseerd op: 16.05.2024

Meer van Indicator