Aanverwante adviezen

Zoekresultaat: 10 adviezen

Gesorteerd op checked relevantiedatum

RECHT - AANSPRAKELIJKHEID

Particuliere klant gewond door wat u hem verkocht, wat nu?

Een particuliere klant beweert een verwonding te hebben opgelopen door een gebrek in het product dat u hem verkocht. Kan hij u dan aansprakelijk stellen voor de schade die hij daardoor leed? Hoe gaat u daar het best mee om? Meer...

RECHT - AANSPRAKELIJKHEID

Het kleedje van uw klant onder de soep?

Een kelner in uw horecazaak morst op de kleding of handtas van de klant. Kan de klant in dat geval een schadevergoeding van u vragen? Kunt u de vergoeding die u moet betalen op uw beurt terugvragen van de kelner? Meer...

RECHT - AANSPRAKELIJKHEID

Betalen voor ongeval op parking van uw winkel/restaurant?

Als u een parking heeft aan uw zaak, kan het weleens gebeuren dat daar een aanrijding plaatsheeft. Wie is er in dat geval aansprakelijk voor de schade? Riskeert u ook zelf voor de kosten te moeten opdraaien? Meer...

RECHT - AANSPRAKELIJKHEID

Aansprakelijk voor een ongeval op uw parking?

U heeft aan uw horecazaak of winkel een parking voor uw klanten. Kunt u aansprakelijk gesteld worden door een klant als die schade oploopt aan zijn wagen tijdens een bezoek aan uw zaak? Kunt u aankloppen bij een verzekering? Meer...

RECHT - AANSPRAKELIJKHEID

De jas van uw klant is verdwenen, wat nu!?

Als restauranthouder heeft u een vestiaire waarin gasten hun jas kunnen weghangen. Bent u dan aansprakelijk als er daar een jas ‘verdwijnt’? Heeft het zin om een bordje uit te hangen dat u niet aansprakelijk bent voor diefstal? Meer...

RECHT - AANSPRAKELIJKHEID

Wie draait op voor verloren pakjes?

Een klant die via uw webshop een bestelling plaatste, beweert dat het pakje nooit geleverd werd. Wie draait hier dan voor op? Wat als uw klant gebruikmaakt van diens bedenktijd, het pakket terugstuurt en dat nooit bij u aankomt? Meer...

VERZEKERINGEN - BA UITBATING

Lap, u beschadigt iets van uw klant of uw buur...

U stoot per ongeluk een tas koffie om waardoor het elektrisch toestel van uw klant dat bij u in herstelling was, om zeep is. Die schade is dan toch gedekt door uw verzekering BA uitbating, of niet? Hoe zit dat precies? Meer...

VERZEKERINGEN - POLIS

Een goed verzekeringsvoorstel…

Een verzekeraar mocht onlangs van de rechter dekking weigeren omdat de vragenl­ijst vooraf volledig, maar toch ‘fout’ ingevuld was. Wat is voor u van belang en waarom is het nu het moment om uw polissen eens kritisch te bekijken? Meer...

RECHT - AANSPRAKELIJKHEID

Opgepast, pas gepoetst…

Een klant van een collega gleed uit op een pas gepoetste vloer. De rechter heeft zich recentelijk uitgesproken en vond dat uw collega niets verweten kon worden. Wat is er voor ú in zo’n situatie van belang? Hoe pakt u dat concreet aan? Meer...

RECHT - AANSPRAKELIJKHEID

“Beste klant, uw familiale betaalt die schade wel…”

Het gebeurt weleens dat een klant (of zijn/haar kind) in uw winkel of horecazaak schade veroorzaakt aan uw inrichting of de zaken die u verkoopt. Hoe zorgt u ervoor dat u bij serieuze schadegevallen zeker vergoed wordt? Meer...

Geactualiseerd op: 03.05.2024

Meer van Indicator