Aanverwante adviezen

Zoekresultaat: 10 adviezen

Gesorteerd op checked relevantiedatum

HANDELSPRAKTIJKEN - VOORSCHOT

Voorschot houden als de klant niet meer opdaagt?

Een klant bestelt iets dat u niet in voorraad heeft en betaalt meteen een voorschot. Nadien komt de klant niet meer opdagen. Mag u dan het voorschot als ‘schadevergoeding’ houden? Welke afspraken kunt u daarover maken? Meer...

HANDELSPRAKTIJKEN - ALGEMENE VOORWAARDEN

Voorschot vragen betekent bestelling verplicht maken?

Als een klant een product wil kopen dat niet in voorraad is en dat u moet bestellen, vraagt u hem misschien wel om een voorschot. Bent u in dat geval verplicht om een bestelbon op te maken? Wat moet op de bestelbon dan precies vermeld staan? Meer...

RECHT - OFFERTES & CONTRACTEN

Besteld is besteld en anders betaalt u een vergoeding...

Een klant bestelt iets in uw winkel, maar wil nadien die bestelling annuleren. U vindt dat dat niet kan en rekent die klant een forse vergoeding aan. Wat is er dan van belang? De rechter sprak zich onlangs uit... Meer...

HANDELSPRAKTIJKEN - VOORSCHOT

Een voorschot vragen aan klanten bij een online bestelling

Steeds meer restaurants of handelaars vragen om vooraf een voorschot te betalen bij elke online bestelling of reservering, zo kwam in de media. Welke juridische aandachtspunten gelden er in dat geval? Meer...

HANDELSPRAKTIJKEN - ALGEMENE VOORWAARDEN

Kan uw klant achteraf zijn bestelling nog annuleren?

U doet een commerciële actie voor uw klanten waarbij u extra voordelen toekent voor wie direct iets bestelt bij u. Wat als de klant zijn bestelling nadien annuleert? Kunt u dat weigeren of er een forse schadevergoeding aan koppelen? Meer...

HANDELSPRAKTIJKEN - VARIA

Mogen uw klanten zich bedenken op de kerstmarkt?

Sinds enkele jaren zijn de regels over de bedenktijd van consumenten strenger. Wanneer geldt dat dan precies en hoe zit dat als ze iets kopen bij u op de kerstmarkt, de braderij of een beurs? Meer...

HANDELSPRAKTIJKEN - VARIA

Wanneer kan de klant ‘herroepen’ en wanneer niet?

Sommige klanten denken dat ze altijd het recht hebben om binnen de twee weken op hun aankoop terug te komen. Dat ‘herroepingsrecht’ bestaat inderdaad, maar enkel in heel specifieke situaties. Wanneer is dat precies zo? Meer...

HANDELSPRAKTIJKEN - VARIA

Besteld door uw klant, maar niet tijdig leverbaar…

Stel, uw klant maakt in uw zaak een keuze. U kunt dat product echter niet meteen meegeven. Hoeveel tijd heeft u om die bestelling tijdig af te leveren en wat als de levering onverwacht vertraging oploopt? Meer...

HANDELSPRAKTIJKEN

Uw klant weet niets van zijn dure bestelling...

Meer...

RECHT - OFFERTES & CONTRACTEN

Als uw klant niet in ’t Vlaams bestelt…

Steeds vaker worden bestellingen geannuleerd. Dat is dan al minder vervelend als u uw klant een annulatie­vergoeding kunt aanrekenen. Waarop moet u letten? Meer...

Geactualiseerd op: 17.05.2024

Meer van Indicator