Aanverwante adviezen

Zoekresultaat: 10 adviezen

Gesorteerd op checked relevantiedatum

RECHT - LEVERING

Bestelling klopt volgens uw particuliere klant niet, wat nu?

U bestelt voor de klant een product dat niet in voorraad is. Volgens de klant is wat uiteindelijk geleverd wordt evenwel niet wat hij vroeg. Bij wie ligt de bewijslast dan? Kunt u de klant verplichten het goed toch te kopen? Meer...

RECHT - LEVERING

Getekend voor ontvangst hoewel de levering fout was...

Uw collega merkte pas toen hij een levering uitpakte dat hij toch niet het juiste product ontvangen had. Toen had hij echter wel al de leveringsbon getekend voor ontvangst. Is dat dan een probleem of niet? Meer...

RECHT - LEVERING

Factuur gebrekkige levering geprotesteerd, volstaat dat?

De geleverde goederen zijn zo gebrekkig dat u ze niet kunt gebruiken of verder verkopen. U protesteert de factuur en u betaalt niets. Houdt het daarmee op of zijn er nog andere aandachtspunten waarmee u rekening moet houden? Meer...

RECHT - VARIA

Correcte prijsaanduiding…

Uw leverancier geeft prijzen zonder te zeggen of ze incl. of excl. btw zijn. Moet dat dan niet? De rechter verduidelijkte onlangs wat er voor u van belang is… Meer...

RECHT - LEVERING

Net úw vracht beschadigd, nu dat vergoed krijgen…

Het regent tegenwoordig ongevallen met vrachtwagens. Wat als die net met een lading goederen naar u onderweg waren? Wat moet u dan zeker doen en wat niet? Cassatie sprak zich daar onlangs over uit… Meer...

FACTUUR - PROTESTEREN

Wat met een overdreven dure én nutteloze herstelling?

Een collega kreeg een gepeperde factuur voor een herstelling die achteraf ook nog eens nutteloos bleek. Hij volgde de aanpak die wij al meermaals geadviseerd hebben en trok zo finaal aan het langste eind. Wat is er voor u van belang? Meer...

RECHT - VARIA

Meteen protesteren…

Krijgt u een factuur die niet correct is, dan moet u die meteen protesteren. Geldt dat ook voor brieven, faxen of e-mails waarin iets staat dat niet klopt? Meer...

RECHT - LEVERING

Een extra korting, boven op de commerciële geste…

U heeft serieuze klachten. Toch scheept uw leverancier u af met een nietszeggend antwoord en een minimale ‘commerciële geste’. Moet u het daarbij laten? Een rechter vond onlangs alvast van niet en zei wat er daarbij van belang is. Meer...

RECHT - OFFERTES & CONTRACTEN

Ook de grote jongens moeten hun beloftes nakomen…

Stel, u sluit een contract met een leverancier, maar die blijkt zijn beloftes niet waar te kunnen maken. Een collega zette in zo’n geval een telecombedrijf aan de deur en kreeg van de rechter gelijk. Hij had het immers goed aangepakt… Meer...

HANDELSPRAKTIJKEN - GARANTIE

Uw klant, uw leverancier en de twee jaar garantie…

Scheelt er iets met een product dat een klant bij u aankocht, dan kan hij dat eventueel onder garantie gratis laten vervangen. In welke mate kunt u uw leverancier daarvoor laten opdraaien? Een recent arrest geeft u heel wat ruimte… Meer...

Geactualiseerd op: 17.05.2024

Meer van Indicator