Aanverwante adviezen

Zoekresultaat: 10 adviezen

Gesorteerd op checked relevantiedatum

HANDELSPRAKTIJKEN - VARIA

Mogen uw klanten zich bedenken op de kerstmarkt?

Sinds enkele jaren zijn de regels over de bedenktijd van consumenten strenger. Wanneer geldt dat dan precies en hoe zit dat als ze iets kopen bij u op de kerstmarkt, de braderij of een beurs? Meer...

HANDELSPRAKTIJKEN - VARIA

Wanneer kan de klant ‘herroepen’ en wanneer niet?

Sommige klanten denken dat ze altijd het recht hebben om binnen de twee weken op hun aankoop terug te komen. Dat ‘herroepingsrecht’ bestaat inderdaad, maar enkel in heel specifieke situaties. Wanneer is dat precies zo? Meer...

HANDELSPRAKTIJKEN - WEBSHOP

Geen webshop uit schrik voor slechte betalers?

Een van de grootste webshops van Europa heeft last van slechte betalers, zo was in de pers te lezen. Houdt dat u tegen om een webshop op te starten? Wat zijn tegenwoordig de wettelijke regels ter zake? Meer...

HANDELSPRAKTIJKEN

Al erkend als ambachtsman?

Meer...

HANDELSPRAKTIJKEN - VARIA

Besteld door uw klant, maar niet tijdig leverbaar…

Stel, uw klant maakt in uw zaak een keuze. U kunt dat product echter niet meteen meegeven. Hoeveel tijd heeft u om die bestelling tijdig af te leveren en wat als de levering onverwacht vertraging oploopt? Meer...

HANDELSPRAKTIJKEN - VARIA

Rekening houden met 70% retour?

De media maakten op 13 juni 2014 gewag van 70% retourcijfers voor kleding die online gekocht werd. Ook in een gewone winkel moet u ermee rekening houden dat uw klant zijn aankoop mag inruilen, zo was te horen. Is dat effectief zo? Meer...

HANDELSPRAKTIJKEN - VARIA

Voilà, een ambachtelijk, huisgemaakt streekproduct...

Producten met een link naar de eigen regio of naar aloude tradities zijn ‘in’. U wilt daar in uw zaak graag op inspelen en lokale producten aan de man brengen. Hoe prijst u uw producten aan zonder daarbij in de fout te gaan? Meer...

HANDELSPRAKTIJKEN - OPENINGSUREN

Openingsuren voortaan anders geregeld…

Begin maart 2012 werd de wetgeving rond de openingsuren aangepast. Voor tankstations geeft de hoofdactiviteit de doorslag. Wijzigt er ook iets voor andere zaken, bv. als u in uw horecazaak niet alleen wijn serveert, maar ook verkoopt? Meer...

HANDELSPRAKTIJKEN - OMRUILEN

Toch mijn smaak niet, dus kom ik dat inruilen…

Sommige klanten zijn er zo van overtuigd dat zij in hun recht zijn, dat zij uw collega’s aan het twijfelen brengen. Kunt u te streng zijn? Voor welke nieuwe ‘trends’ bent u het best op uw hoede als een klant iets komt inruilen? Meer...

RECHT - WEBSITE

Geen bedenktijd in de horeca en in uw vrije tijd…

Sinds de nieuwe Wet op de marktpraktijken van kracht werd, geldt er voor online aankopen een langere bedenktijd. Geldt dat ook als uw klant via internet een tafeltje of een kamer reserveert? Hoe zit dat als u zelf online een reis boekt? Meer...

Geactualiseerd op: 29.04.2024

Meer van Indicator