Aanverwante adviezen

Zoekresultaat: 10 adviezen

Gesorteerd op checked relevantiedatum

RECHT - OFFERTES EN CONTRACTEN

Uw klant overlijdt na zijn bestelling, wat dan?

Een klant plaatst bij u een bestelling en betaalt daarbij al dan niet een voorschot. Tussen het moment van de bestelling en de levering daarvan overlijdt hij. Wat gebeurt er dan met de bestelling? Tot wie moet u zich richten? Meer...

HANDELSPRAKTIJKEN - ALGEMENE VOORWAARDEN

Voorschot vragen betekent bestelling verplicht maken?

Als een klant een product wil kopen dat niet in voorraad is en dat u moet bestellen, vraagt u hem misschien wel om een voorschot. Bent u in dat geval verplicht om een bestelbon op te maken? Wat moet op de bestelbon dan precies vermeld staan? Meer...

RECHT - OFFERTES & CONTRACTEN

Communiefeest of bestelling annuleren

Uw klant bestelde een communiefeest in uw horecazaak of deed een bestelling in uw winkel, maar wil dit nu in ‘coronatijden’ annuleren. Kan hij dat en wat met het eventueel betaalde voorschot? Hoe gaat u daar dan het best mee om? Meer...

RECHT - OFFERTES & CONTRACTEN

Besteld is besteld en anders betaalt u een vergoeding...

Een klant bestelt iets in uw winkel, maar wil nadien die bestelling annuleren. U vindt dat dat niet kan en rekent die klant een forse vergoeding aan. Wat is er dan van belang? De rechter sprak zich onlangs uit... Meer...

RECHT - OFFERTES & CONTRACTEN

De algemene voorwaarden uithangen in uw winkel?

U zou graag algemene voorwaarden opstellen voor uw klanten. Waar kunt u die dan het best opnemen? Op de achterzijde van een offerte, een bestelbon of uw factuur? Of volstaat het dat u ze bv. uithangt in uw winkel? Meer...

HANDELSPRAKTIJKEN - ALGEMENE VOORWAARDEN

Kan uw klant achteraf zijn bestelling nog annuleren?

U doet een commerciële actie voor uw klanten waarbij u extra voordelen toekent voor wie direct iets bestelt bij u. Wat als de klant zijn bestelling nadien annuleert? Kunt u dat weigeren of er een forse schadevergoeding aan koppelen? Meer...

HANDELSPRAKTIJKEN - ALGEMENE VOORWAARDEN

Afwijken van de algemene voorwaarden op de bestelbon

U heeft bepaalde algemene voorwaarden voor uw verkopen of diensten, maar af en toe wilt u daarvan afwijken. Kan dat wel en hoe moet u dat dan doen? Gewoon op de bestelbon schrijven of moet dat toch iets formeler? Meer...

HANDELSPRAKTIJKEN

Uw klant weet niets van zijn dure bestelling...

Meer...

HANDELSPRAKTIJKEN - VARIA

No-show fee of voorschot bij bestelling of reservatie?

Onlangs haalde een restaurant de pers omdat er € 70 aangerekend werd bij een ‘no-show’. Daar zou niets op aan te merken zijn, zo was te lezen. Klopt dat wel? Liggen de kaarten anders als een klant een bestelling niet komt afhalen? Meer...

RECHT - OFFERTES & CONTRACTEN

Een bestelbon voor uw klanten, ook op de kerstmarkt?

Een klant wil iets bestellen wat u niet in voorraad heeft. Bent u dan verplicht om een bestelbon op te maken? Wat moet daar in het voorkomende geval dan ­precies allemaal instaan? Kunt u datzelfde model ook op de kerstmarkt gebruiken? Meer...

Geactualiseerd op: 17.05.2024

Meer van Indicator