site Object ( [id] => vlaatoal [siteArray] => Array ( [id] => vlaatoal [name] => Tips & Advies Ondernemingsdatabank [url] => ondernemingsdatabank.indicator.be [folder] => [query] => nl in ('VLTATAAL','VLTAAWAL','VLTAPAAL','VLTAPSAL','VLTABTAL','VLTABWAL','VLTAITAL','VLTAMIAL','VLTAHRAL','VLTAHDAL','VLTAVEAL','VLTAVGAL','VLTAVKAL','VLVMVMAL','VLTATEAL','VLTAEBAL','VLTAVEAL','VLTAFMAL') [artnl] => nl [cookiedom] => indicator.be [locale] => nl_BE.utf-8 [dictionary] => default_dutch [dzquery] => na [bymailid] => na [csemail] => customer.services@larcier-intersentia.com [comurl] => ondernemingsdatabank.be [gaid] => [edimail] => c.chauca@indicator.es,redactie@indicator.be [hasdz] => [hasisearch] => [haslib] => 1 [hasdup] => 1 [topinterval] => 60 [bossappend] => [nrofpages] => 08 [enable] => 1 [orderfrom] => order@indicator.be [kt_user] => webservice [kt_password] => paChac4v [folder_id] => [maintenance] => [commonid] => vlaatoal [thematization] => [dev_url] => aavtestvl.indicator.be [dev_folder] => [language] => NL [country] => vl [ds] => [solr_query] => VLTATAAL,VLTAAWAL,VLTAPAAL,VLTAPSAL,VLTABTAL,VLTABWAL,VLTAITAL,VLTAMIAL,VLTAHRAL,VLTAHDAL,VLTAVEAL,VLTAVGAL,VLTAVKAL,VLVMVMAL,VLTATEAL,VLTAEBAL,VLTAVEAL,VLTAFMAL [alternative_ids] => Array ( ) ) [ezineArray] => Array ( ) [fcfArray] => Array ( ) [promArray] => Array ( ) [_sitePropArray] => Array ( ) [_siteReplArray] => Array ( ) [addressArray] => Array ( [lastname_cp] => [street_name] => Tiensesteenweg [taxwin_email] => contact@larcier-intersentia.com [taxwin_copyright] => Taxwin © 2020 Larcier-Intersentia, alle rechten voorbehouden [ro_city] => Brussel [ro_zipcode] => 1000 [ro_street_number] => 139 - Bus 6 [ro_street_name] => Hoogstraat [ro_company_name] => Lefebvre Sarrut Belgium nv [ro_title] => Maatschappelijke zetel [thematax_tel_number] => Tel.: 0800 39 067 [thematax_copyright] => Thematax © 2020 Larcier-Intersentia, alle rechten voorbehouden [indy_footer] => Contactgegevens
Larcier-Intersentia | Tiensesteenweg 306 | 3000 Leuven
Tel.: 0800 39 067 | Fax: 0800 39 068 [els_footer] => Maatschappelijke zetel
Lefebvre Sarrut Belgium nv | Hoogstraat 139 - Bus 6 | 1000 Brussel
RPR Brussel | Btw BE 0436.181.878 [contact_title] => Contactgegevens [street_number] => 306 [tel_number] => Tel.: 0800 39 067 [tel_tm] => +32 (0)16 98 13 79 [vat_number] => Btw BE 0436.181.878 [zipcode] => 3000 [thematax_email] => contact@larcier-intersentia.com [thematax_street_number] => 1, bus 4 [thematax_zipcode] => 2600 [thematax_city] => Berchem [ompany_name2] => Larcier-Intersentia [web] => test [loyalty_agent] => Maria Galutkina [rpr_number] => RPR Brussel [socialtitle_cp] => [loyalty_phone] => +32 (0)2 808 97 24 [loyalty_mail_from] => Maria Galutkina - Online assistentie [loyalty_mail] => online.assistentie@larcier-intersentia.be [loyalty_fax] => Fax: 0800 39 068 [fax_number] => Fax: 0800 39 068 [thematax_larcier_url] => www.larcier-intersentia.com [thematax_company] => Larcier-Intersentia [thematax_street_name] => Roderveldlaan [loyalty_first_name] => Maria [taxwin_footer_logo] => xx [cs_email] => contact@larcier-intersentia.com [e_mail_tm] => offerte@larcier-intersentia.be [catal_url] => www.larcier-intersentia.com [city] => Leuven [company_logo] => https://d15obcrkb61b05.cloudfront.net/ww/indicator_larcier_logo_114px.png [company_name] => Larcier-Intersentia [country] => Belgie ) [_contribArray] => Array ( ) [decodeAddresscharacters] => 1 [isDevSite] => ) Zoekresultaten - Tips & Advies Ondernemingsdatabank

Aanverwante adviezen

Zoekresultaat: 10 adviezen

Gesorteerd op checked relevantiedatum

SLECHTE BETALERS

Hoe raakt u aan uw geld nadat u tegen uw slechte betalers een vonnis verkregen heeft?

Hoe pakt u de zaken het best aan nadat u tegen een slechte betaler een vonnis verkregen heeft? Kan de gerechtsdeurwaarder bij het betekenen van een bevel tot betaling een afbetalingsplan goedkeuren? Op welke goederen van de klant kunt u beslag laten leggen? Wat zijn daarbij de aandachtspunten? Is het van belang of uw klant al dan niet beroep aantekent tegen het vonnis in eerste aanleg? Kunt u meer druk zetten door uw klant te dagvaarden in faling? Waarom is zo’n dagvaarding in faling voor u niet altijd zonder risico? Meer...

INCASSO FACTUREN

Hoger beroep: vonnis toch uitvoeren?

Wanneer u er eindelijk toch in geslaagd bent om een slechte betaler tot betaling te laten veroordelen, gaat de tegenpartij vaak in beroep. Kunt u het vonnis dan al laten uitvoeren? Welk risico loopt u als de rechter in beroep dat vonnis achteraf hervormt? Welke voorzorgen neemt u het best als u zelf veroordeeld werd en hoger beroep wilt aantekenen? Meer...

SLECHTE BETALERS

Discussie over uw facturen: wanneer een provisie vragen?

Sommige klanten grijpen de kleinste discussies aan om uw facturen niet te betalen. Kunt u de rechtbank dan vragen om u alvast een provisie toe te kennen? Kunt u dat vonnis dan onmiddellijk uitvoeren? Wat gebeurt er dan als uw klant u uiteindelijk toch minder verschuldigd is? Waarom doet u er zelf als klant vaak goed aan om alvast het niet-betwiste gedeelte te betalen? Meer...

INCASSO

Beslag op buitenlandse bankrekeningen?

Op 18 januari 2017 is de Europese verordening (nr. 655/2014 van 15 mei 2014) in werking getreden die het Europees bankbeslag invoert. Hoe legt u nu concreet beslag op de bankrekening van uw buitenlandse klant? Wat zijn de voorwaarden? Waarmee moet u dan toch uitkijken? Meer...

INCASSO FACTUREN

Welke rechten heeft u nog als uw klant een collectieve schuldenregeling kreeg?

De economische crisis heeft ervoor gezorgd dat het aantal aanvragen van collectieve schuldenregelingen de laatste jaren sterk gestegen is. Wat zijn uw rechten als u zelf met een klant geconfronteerd wordt die een collectieve schuldenregeling kreeg? Welke procedure moet u dan volgen? Hoe reageert u het beste als de schuldbemiddelaar u een voorstel doet? En kunt u achteraf nog iets doen als u bv. weet dat uw klant intussen geërfd heeft? Meer...

INCASSO FACTUREN

Kunt u zich contractueel indekken tegen het risico dat uw klant in WCO gaat?

Veel bedrijven vinden dat hun klanten in gerechtelijke reorganisatie een te grote bescherming genieten. Zij gaan dan ook op zoek naar mechanismen om die bescherming te temperen. Mag u lopende overeenkomsten stopzetten omdat uw klant ‘in WCO’ gaat? Kunt u daartoe een ‘uitdrukkelijk ontbindend beding’ in uw contracten opnemen? Onder welke voorwaarden kunt u dan uw verdere leveringen opschorten? Kunt u uw eigendomsvoorbehoud nog uitoefenen eens uw klant in WCO gegaan is? En mag u voor nieuwe contracten of bestellingen contante betaling of een waarborg vragen? Meer...

INCASSO FACTUREN

Mijn klant is gestopt en ik moet nog een betaling ontvangen: wat nu?

Het komt wel vaker voor dat u nog openstaande facturen heeft op een klant en dan ergens verneemt dat die klant zijn zaak stopgezet heeft. Wat kunt u dan nog ondernemen? Maakt het bij een vrijwillige stopzetting een verschil of uw klant een vennootschap is of een natuurlijke persoon? Wanneer kunt u uw klant dan toch nog dagvaarden in faillissement? Wat is een deficitaire vereffening? Heeft u dan mogelijk nog een verhaal tegen de vereffenaar of tegen de bestuurders? Wanneer wel en wanneer niet? En wat kunt u nog doen als uw klant verplicht is zijn activiteiten stop te zetten omwille van een faillissement of een gedwongen vereffening? Wie zijn dan bevoorrechte schuldeisers? Meer...

INCASSO FACTUREN

Hoe vanaf nu sneller uw geld krijgen van slechte betalers?

In de zgn. Potpourriwet I (wet van 19.10.2015) werden een aantal maatregelen opgenomen die u moeten toelaten om de openstaande vorderingen van het bedrijf voortaan sneller te innen. Wat moet u daarover weten? Sinds 1 november 2015 is een vonnis in de regel bij voorraad uitvoerbaar. Kunt u vanaf nu dan altijd onmiddellijk het vonnis uitvoeren en uw facturen invorderen, zelfs als de klant in beroep gaat? Welke maatregelen kunt u dan sowieso treffen en voor welke pleegt u toch het best vooraf grondig overleg met uw advocaat? Waarom? Binnenkort kunt u een onbetwiste schuldvordering ook eenvoudig rechtstreeks via een gerechtsdeurwaarder innen. Wat zijn dan de regels en de beperkingen? Meer...

SLECHTE BETALERS

Wanneer mag u stoppen met leveren of werken als uw klant niet betaalt?

Mag u de ‘exceptie van niet-uitvoering’ inroepen om te weigeren om verder te werken of te leveren als een voorschotfactuur of een tussentijdse factuur onbetaald blijft? Wat zijn dan de voorwaarden en de spelregels? Moet u ook bepaalde formaliteiten naleven? En is dat anders als de onbetaalde factuur betrekking heeft op een vorig contract of een vorige levering? Bent u daarna nog verplicht verder te werken of te leveren, als de klant de factuur uiteindelijk toch betaalt? Geldt die exceptie ook als u geconfronteerd wordt met een faillissement of een derdenbeslag? Meer...

INCASSO

Schuldeiser in een faillissement: wat kunt u nog doen?

U las het al in de krant: 2014 was opnieuw een jaar met een recordaantal faillissementen. Vroeg of laat wordt ook u geconfronteerd met een tegoed op een failliete klant. Hoe pakt u de zaken dan aan? Hoe kunt u nagaan of een klant failliet is? Hoe doet u dan spontaan aangifte van schuldvordering? Wat is een ‘eigendomsvoorbehoud’? Wanneer is zo’n clausule geldig en waarom moet u wel snel reageren? Niet alleen de banken en de fiscus zijn bevoorrechte schuldeisers. Ook u heeft daarnaast soms een voorrecht. Wanneer is dat o.m. het geval? Wat zijn uw rechten als u tijdens een WCO nog geleverd heeft? En ten slotte, kunt u uw verlies rechtstreeks bij de bestuurders van de failliete vennootschap recupereren? Meer...

Geactualiseerd op: 26.04.2024

Meer van Indicator