Aanverwante adviezen

Zoekresultaat: 10 adviezen

Gesorteerd op checked relevantiedatum

SLECHTE BETALERS - AANMANING

Ook kleine herstellingsfacturen moeten betaald worden

Uw facturen voor kleine herstellingen blijven weleens onbetaald. Welke maatregelen kunt u treffen om vlotter betaald te worden voor herstellingen die u doet? Waarom is dat sinds 1 september nog belangrijker geworden? Meer...

SLECHTE BETALERS - AANMANING

Uw tussentijdse factuur niet betaald, en dan?

Als u ‘grotere’ werken doet bij een klant, stuurt u die allicht tussentijds een of meerdere facturen. Wat gebeurt er als die factuur onbetaald blijft? Moet u de werken dan toch blijven verderzetten? Meer...

SLECHTE BETALERS - AANMANING

Professionele klant beweert geen factuur te hebben gezien

U stelt vast dat uw professionele klant uw factuur nog niet betaald heeft. Zodra u een aanmaning stuurt, beweert hij uw factuur nooit te hebben ontvangen. Kan hij daar dan zomaar onderuit? Hoe pakt u dat het best aan? Meer...

SLECHTE BETALERS - AANMANING

Wat als uw rekening na maanden voor het eerst betwist wordt?

Nadat u uw factuur heeft gestuurd naar uw klant, volgt er geen enkele betaling of reactie. Op het moment dat u maanden later een ingebrekestelling stuurt, begint uw klant plots te discussiëren. Wat kunt u dan doen? Meer...

SLECHTE BETALERS - AANMANING

Klanten die achter staan strenger aanpakken…

De wet die het wettelijke tarief van de zgn. nalatigheidsinteresten optrekt, stond onlangs in het Staatsblad. Kunt u slechte betalers voortaan harder aanpakken? Zijn er voor u als aannemer specifieke aandachtspunten? Meer...

FACTUUR - VARIA

Wanbetalers nú in bulk aanpakken

Het is nu het moment om al uw slechte betalers tegelijk aan te pakken. Waarom is dat zo en houdt dat dan in dat u alles aan een advocaat moet doorspelen? Meer...

FACTUUR - BETAALTERMIJN

Op 30 dagen betalen sinds 16 maart?

Europa heeft nieuwe ‘uniforme’ betalingsregels uitgewerkt waarmee men laattijdige betalingen wil aanpakken. Gelden die sinds 16 maart 2013 nu ook in België? Wat is er voor u van belang? Meer...

SLECHTE BETALERS - AANMANING

Tegen het jaareinde dringend cashen bij uw klanten…

Met het einde van het jaar in zicht is het extra belangrijk om slechte betalers ­achter de veren te zitten, zeker maar niet alleen als u in vennootschap zit. Waarom is dat zo en hoe pakt u die slechte betalers nu concreet aan? Meer...

SLECHTE BETALERS

Te laat betalen wordt (niet) duurder…

Sinds begin 2011 is de wettelijke interest gestegen van 3,25% naar 3,75%. Is dat alles wat u mag vragen aan slechte betalers? Wat is er daarbij van belang? Meer...

SLECHTE BETALERS

Voer dringend de betalingsdruk op!

Het aantal facturen dat onbetaald bleef, steeg in het tweede kwartaal van dit jaar. De vakantiemaanden beloven geen beterschap. Hoe voert u de druk op? Meer...

Geactualiseerd op: 16.05.2024

Meer van Indicator