Aanverwante adviezen
Zoekresultaat: 9 adviezen
LASTIGE KLANTEN - ADVOCAAT
Als uw klant beweert cash te hebben betaald...
Nadat een van uw werkmannen een kleine herstelling heeft gedaan bij een klant stuurt u een factuur. De klant beweert echter cash ter plaatse te hebben betaald. Moet u dat dan zomaar aanvaarden en uw factuur ‘vergeten’? Wat kunt u doen? Meer...
LASTIGE KLANTEN - ADVOCAAT
Afspraken maken met uw advocaat over zijn ereloon?
Bij een discussie met een klant, onderaannemer of leverancier moet u weleens een beroep doen op een advocaat. Wat met de kosten precies? Welke afspraken kunt u maken over diens ereloon en kosten? Meer...
RECHT - VARIA
Mag uw advocaat om het even wat aanrekenen?
Als particulier bent u dankzij het nieuwe zgn. Wetboek Economisch Recht (WER) beter beschermd tegen het overmatig aanrekenen van erelonen. Wat echter als u als zelfstandige of bedrijfsleider een beroep doet op een advocaat? Meer...
RECHT - VARIA
Liever verzoenen dan procederen…
Discussies met lastige klanten moet u niet noodzakelijk voor de rechter uitvechten. Zijn er naast de verzoeningscommissie bouw nog andere opties? Meer...
AANSPRAKELIJKHEID - TIENJARIGE AANSPRAKELIJKHEID
Vanaf nu elf jaar aansprakelijk?
Door een nieuwe wet komt u als aannemer bij een discussie met uw klant voortaan wellicht minder gemakkelijk onder uw tienjarige aansprakelijkheid uit. Waarom is dat zo en wat is er daarbij voor u van belang? Meer...
RECHT - VARIA
Het op een akkoordje gooien…
Onlangs was er heel wat te doen over het akkoord dat een stad sloot met een aantal bewoners. Riskeert u, als u een zaak verliest, effectief € 45.000 aan advocaatkosten te moeten betalen aan uw tegenpartij? Meer...
RECHT - VARIA
Twee keer nadenken vóór u naar de rechter stapt?
Een proces aanspannen wordt duurder, zo kopten de media onlangs. Is dat werkelijk zo en denkt u dus voortaan maar beter twee keer na voordat u naar de rechter stapt? Wat is voor u echt van belang? Meer...
RECHT - VARIA
Is procederen duurder geworden sinds 1 maart 2011?
Sinds 1 maart 2011 ligt de zgn. rechtsplegingsvergoeding 10% hoger. Betekent dat dan dat u beter niet meer procedeert omdat de kosten oplopen? Hoe gaat u daar het best mee om? Meer...
LASTIGE KLANTEN - DESKUNDIGE
Een expert is geen rechter…
Als u er niet uit geraakt met uw klant, stelt een rechter vaak een expert aan. Hoe zit dat precies bij zo’n expertise en wie draait er op voor de kosten? Meer...