Aanverwante adviezen
Zoekresultaat: 10 adviezen
SLECHTE BETALERS - AANMANING
Ook kleine herstellingsfacturen moeten betaald worden
Uw facturen voor kleine herstellingen blijven weleens onbetaald. Welke maatregelen kunt u treffen om vlotter betaald te worden voor herstellingen die u doet? Waarom is dat sinds 1 september nog belangrijker geworden? Meer...
SLECHTE BETALERS - AANMANING
Eerste aanmaning bij wanbetaling binnenkort gratis
Om uw kasstroom op orde te houden is het vanzelfsprekend belangrijk dat u tijdig betaald wordt. Binnen welke termijn kunt u vragen dat de klant uw factuur betaalt? En met welke nieuwe spelregels moet u vanaf 1 september rekening houden? Meer...
SLECHTE BETALERS - AANMANING
Professionele klant beweert geen factuur te hebben gezien
U stelt vast dat uw professionele klant uw factuur nog niet betaald heeft. Zodra u een aanmaning stuurt, beweert hij uw factuur nooit te hebben ontvangen. Kan hij daar dan zomaar onderuit? Hoe pakt u dat het best aan? Meer...
SLECHTE BETALERS - AANMANING
Wat als uw rekening na maanden voor het eerst betwist wordt?
Nadat u uw factuur heeft gestuurd naar uw klant, volgt er geen enkele betaling of reactie. Op het moment dat u maanden later een ingebrekestelling stuurt, begint uw klant plots te discussiëren. Wat kunt u dan doen? Meer...
RECHT - VARIA
Voorschot op onbetaalde facturen vragen aan de rechter!?
Een discussie voor de rechtbank met een slecht betalende bouwheer of hoofdaannemer kan enige tijd aanslepen. Toch is het soms mogelijk om een provisie aan de rechter te vragen. Hoe zit dan dat en hoe gaat u daarbij te werk? Meer...
SLECHTE BETALERS - AANMANING
Klanten die achter staan strenger aanpakken…
De wet die het wettelijke tarief van de zgn. nalatigheidsinteresten optrekt, stond onlangs in het Staatsblad. Kunt u slechte betalers voortaan harder aanpakken? Zijn er voor u als aannemer specifieke aandachtspunten? Meer...
SLECHTE BETALERS - AANMANING
Eerst mijn factuur betalen, dan pas werk ik verder...
U voert werken uit bij een klant die uw tussentijdse factuur al niet betaalt. Kunt u in zo’n geval boter bij de vis vragen en simpelweg weigeren om verder te werken tot hij betaalt? Wat als er een uitvoeringstermijn afgesproken was? Meer...
SLECHTE BETALERS
Voer dringend de betalingsdruk op!
Het aantal facturen dat onbetaald bleef, steeg in het tweede kwartaal van dit jaar. De vakantiemaanden beloven geen beterschap. Hoe voert u de druk op? Meer...
SLECHTE BETALERS - AANMANING
Een factuur niet protesteren kan soms geen kwaad…
Uw collega factureerde een schadevergoeding aan een klant omdat die zijn factuur niet betaalde. Omdat de klant niet reageerde, ging uw collega ervan uit dat het ‘een makkie’ zou zijn voor de rechtbank. Niets bleek minder waar... Meer...
RECHT - VOORSCHOT
Voorschot niet betaald? Spijtig…
U komt met een klant overeen dat hij voor de start van de werken een voorschot zal betalen van 15%. Wat als het voorschot dan finaal niet betaald wordt? Mag u dan resoluut weigeren om met de werken te beginnen of moet u toch opletten? Meer...