Aanverwante adviezen

Zoekresultaat: 10 adviezen

Gesorteerd op checked relevantiedatum

AANSPRAKELIJKHEID - VERBORGEN GEBREKEN

Twee jaar garantie ook voor uw professionele klanten?

Aan particuliere klanten moet u soms twee jaar garantie geven op bepaalde zaken of toestellen die u daar plaatst. Is dat ook het geval als u werken doet bij een andere ondernemer? Hoe gaat u daar het best mee om? Meer...

RECHT - ALGEMENE VOORWAARDEN

De ene steen is de andere niet volgens uw klant!?

Een klant doet moeilijk over de producten en/of materialen die u gebruikt op zijn werf. Heeft uw klant dan recht van spreken en hoe kunt u zulke discussies vermijden? Welke afspraken kunt u het best maken in het contract dat u met hem sluit? Meer...

AANSPRAKELIJKHEID - VERBORGEN GEBREKEN

Hoelang kan een klant bij u komen aankloppen?

U bent, zoals u weet, als aannemer tien jaar aansprakelijk voor ernstige gebreken die de stevigheid in het gedrang brengen. Hoe zit het voor lichte gebreken zoals een gebarsten tegel, scheurtjes, enz.? Wat is er daarbij van belang? Meer...

AANSPRAKELIJKHEID - VERBORGEN GEBREKEN

Na 3 maand geen klachten meer rond verborgen gebreken

Een collega voorzag in zijn algemene voorwaarden dat klachten over verborgen gebreken hem binnen de drie maanden na de voorlopige oplevering moesten bereiken. Ongeldig, meende een klant. Wat vond de rechter ervan? Meer...

RECHT - LEVERANCIER

Klacht over verborgen gebrek…

Een verkoper ging onlangs vrijuit omdat een zgn. exoneratieclausule in zijn contract stond. Wat als uw leverancier daarmee uw klachten afwimpelt? Meer...

AANSPRAKELIJKHEID - VERBORGEN GEBREKEN

Zijn die afvallende tegels nog wel uw probleem?

Jaren nadat uw collega renovatiewerken uitvoerde bij zijn klant, wilde die hem laten opdraaien voor opduikende problemen. Onlangs zette de rechter die klant mooi op zijn plaats. Wat is in zo’n geval van belang? Meer...

AANSPRAKELIJKHEID

Klachten over het materiaal, uw zorg?

Onlangs legde een fabrikant van bouwmaterialen de boeken neer. Wat als uw klant net over die materialen klachten heeft? De rechter had goed nieuws… Meer...

AANSPRAKELIJKHEID - VERBORGEN GEBREKEN

Peacocking, een gebrekkige baksteen op úw maag?

Een collega had een huis gemetst met een nieuw type van baksteen. Na verloop van tijd kreeg de glazuurlaag alle kleuren van de regenboog. Hoe zorgt u ervoor dat u in zo’n geval de rekening zeker niet (volledig) gepresenteerd krijgt? Meer...

ALGEMENE VOORWAARDEN

Wanneer is ‘eigendomsvoorbehoud’ zinvol voor u?

Een zgn. clausule van eigendomsvoorbehoud opnemen in uw algemene voorwaarden kán ook zinvol zijn voor u als aannemer, maar wel alleen als u een bepaalde werkwijze volgt. Waarop moet u dan vooral letten? Meer...

RECHT

Eén jaar, tien jaar of nog iets anders?

Als aannemer kunt u aansprakelijk gesteld worden voor zichtbare en verborgen, voor lichte en ernstige gebreken. Maar hoelang blijft u hiervoor aansprakelijk? Kunt u dat zelf in uw algemene voorwaarden regelen? Meer...

Geactualiseerd op: 15.05.2024

Meer van Indicator